دبیر انجمن خودروسازان ایران از درخواست شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو، گروه بهمن، کرمان موتور، مدیران خودرو و راین برای افزایش قیمت محصولاتشان خبر داد........

بیشتر در ادامه مطلب

 



ادامه مطلب ...


 

«مجله ماشین» - تولید خودروی جی-پنچ ( (j5در مجموعه ارگ جدید بم از سوی شرکت کرمان خودرو و گروه جی ای سی (jac gruop) با حضور مسئولان دو شرکت به طور رسمی آغاز شد.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین» به نقل از روابط عمومی شرکت کرمان خودرو به منظور متنوع سازی سبد محصولات، روز گذشته خط تولید خودرو j5   را با مورد بهره برداری قرار داد.......

بیشتر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 یک واردکننده خودرو از صعودی شدن روند قیمتی خودروهای وارداتی خبر داد.
فربد زاوه اظهار کرد: اگرچه در حدود دو ماه اخیر با تثبیت نسبی نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی نیز کاهش یافت اما با آغاز مجدد روند صعودی نرخ ارز، قیمت این خودروها نیز مجددا در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه با این وجود با توجه به نرخ فعلی ارز قیمت خودروهای وارداتی در بازار کمتر از هزینه تمام شده واردات آن است، خاطرنشان کرد: به این ترتیب باید انتظار داشت که قیمت خودروهای وارداتی همچنان افزایش یابد.
این واردکننده خودرو ادامه داد: بدیهی است که با افزایش نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی نیز افزایش می‌یابد زیرا علاوه بر تقاضای واقعی بخش عمده‌ای از تقاضا نیز برای تبدیل ریال و حفظ ارزش‌ پول وارد این بازار می‌شود.
وی افزود: در ایران فرهنگ عمومی مصرف به این صورت است که با کاهشی شدن قیمت یک کالا حجم تقاضای آن کمتر شده و با صعودی شدن قیمت نیز تقاضا افزایش می‌یابد.
زاوه تصریح کرد: در حال حاضر بازار خودرو هیجانی بوده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال رشد قیمت‌ها همچنان ادامه ‌یابد.



بازار خودرو کشور این روزها آنقدر در گرانی غرق شده و قیمت‌ها آنچنان بالا رفته‌اند که کمتر کسی جرات قدم گذاشتن به آن را دارد........

بیشتر در ادامه مطلب 



ادامه مطلب ...


 

مدیر برنامه‌ریزی و استراتژی ایران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ما از ورود مدل هاچ بک رانا به بازار تا سال آینده خبر داد. حمیدرضا تقوی‌نژاد در این رابطه می‌گوید: با توجه به اینکه برند رانا متعلق به شرکت ایران خودرو است؛ بنابراین می‌توانیم هر تغییری را که می‌خواهیم بر آن اعمال کنیم؛ درهمين راستا مدل هاچ بک این خودرو را تا سال آینده به بازار ارائه خواهیم کرد.........

بیشتر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


در پایان سال 2012 تصاویربرترین تولیدات غول های خودروسازی دنیا منتشرشد........ 

بیشتر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 در حالی که روند صعودی نرخ ارز دوباره آغاز شده، قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ داخلی نیز افزایش یافته است.
در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا........

بیشتر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 مدیر کل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، توقف تعداد قابل توجهی از خودروهای وارداتی شرکت اطلس خودرو (محصولات کیا) در گمرک سلفچگان را تایید کرد.
شهرام میرآخورلو درباره اینکه گفته می‌شود شرکت اطلس خودرو به دلیل عدم رضایت از قیمت‌های مصوب سازمان حمایت از ترخیص خودروهای وارداتی از گمرک خودداری می‌کند؟ اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از خودروهای وارداتی این شرکت به دلیل مشکلات بانکی در گمرک مانده است.
وی با بیان اینکه با این حال این موضوع عمدی نبوده و واردکننده قصد احتکار را ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود خودرو داریم و وقتی مشتری وجود دارد چرا نباید این خودروها را از گمرک ترخیص کنند؟
مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه گفته می‌شود یکی از دلایل این کار عدم رضایت از قیمت‌های مصوب سازمان حمایت است، خاطرنشان کرد: این گونه نیست. اسناد باید ارائه شود تا این خودروها ترخیص شوند. با این حال نزدیک به 4.5 ماه است که به دلیل مشکلات بانکی در گمرک گیر کرده‌اند.
در شرایطی که نمایندگی‌های فروش شرکت اطلس خودرو در پاسخ به مشتریان اعلام می‌کنند که خودرویی به قیمت مصوب برای عرضه موجود نیست اما تعداد قابل توجهی از خودروهای این شرکت در گمرک سلفچگان در انتظار ترخیص به سر می‌برند. همچنین طی دو ماه اخیر سایت فروش این شرکت غیر فعال بوده است.



 قیمت تندر ای 2 : 25.000.000 تومان
قیمت مگان : 58.500.000 تومان
قیمت پراید 111 : 13.800.000 تومان
قیمت ویتارا فول : 91.000.000 تومان
قیمت ماکسیما : 89.000.000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 39.700.000 تومان
قیمت 207 اتومات : 45.000.000 تومان
قیمت پژو پارس سال : 25.000.000 تومان
قیمت پژو 405 دوگانه سوز : 21.500.000 تومان
قیمت تیبا : 15.700.000 تومان
قیمت پژو 206 وی 9 : 39.700.000 تومان



 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را درباره احتمال افزایش قیمت خودرو ارائه کرد.

محسن صالحی‌نیا در پاسخ به اینکه آیا با ارائه درخواست از سوی خودروسازان، قیمت خودروهای داخلی مجددا افزایش می‌یابد؟ اظهار کرد: جلسات کمیته قیمت‌گذاری خودرو طبق یک روند همیشگی و به تناوب برگزار می‌شود. خودروسازان نیز براساس هزینه‌های تولید می‌توانند درخواست خود برای افزایش قیمت را به کمیته قیمت‌گذاری در سازمان حمایت ارائه کنند.
وی ادامه داد: همیشه این درخواست‌ها مطرح بوده و براساس ضوابط و چارچوب‌های سازمان حمایت و با نظارت و تصمیم‌گیری کلان ستاد تنظیم بازار، در این باره تصمیم‌گیری و ابلاغ می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مرحله قبلی افزایش قیمت با رشد متوسط 18 درصدی قیمت برخی خودروهای داخلی موافقت شد، خاطرنشان کرد: در آن زمان کمیته قیمت‌گذاری نظراتش را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرد و براساس آن عمل شد. صالحی‌نیا تصریح کرد: ممکن است در حال حاضر درخواست افزایش قیمت خودروهایی که در آن زمان قیمت آنها بررسی نشد به کمیته قیمت‌گذاری ارائه شود. همچنین ممکن است درخواست‌های دیگری برای رشد قیمت خودروهایی که قبلا افزایش قیمت داشته‌اند، ارائه شود. این درخواست‌ها طبق روال معمول بررسی شده و اگر از توجیه لازم برخوردار باشند با آنها موافقت خواهد شد.

 


معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز عرضه خودروی رانا خبر داد.
عبدالله بابایی اظهار کرد: از اواخر مهر تحویل خودروی رانا به پیش‌خریداران آغاز شده است.
وی با بیان این که کسانی که دعوتنامه خودروی رانا را دریافت کرده‌اند، پس از تکمیل وجه خودروی آن‌ها تحویل می‌شود، خاطرنشان کرد: با آغاز عرضه رانا بازار خودروهای هم سطح قیمتی این خودرو نیز با شوک مثبتی مواجه خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در پاسخ به اینکه طبق قرارداد پیش‌فروش قرار بود عرضه رانا از مهرماه آغاز شود چرا این کار از اواخر این ماه آغاز شده است، اظهار کرد: این خودرو پیش از این تولید شده و مشکلی در تحویل آن وجود نداشت با این حال به دلیل تاخیر بوجود آمده در تعیین قیمت نهایی، عرضه آن به تعویق افتاد.
رانا دومین خودرو ملی تولیدی ایران خودرو است که در کلاس c و به صورت چهار در سدان صندوق‌دار تولید می‌شود. رانا اگرچه مشابه پژو 206 است اما بدون هیچ‌گونه وابستگی به خارج از کشور تولید شده و قطع همکاری پژو با ایران خودرو تاثیری بر روند تولید این خودرو نداشته است.



فروش نقدی سوزوکی کیزاشی با تعیین قیمت این خودرو در دو نوع دستی و دنده اتوماتیک به صورت محدود در نمایندگی‌های ایران خودرو و سایت فروش اینترنتی این شرکت آغاز شد.
در قیمت‌گذاری جدید ایران خودرو، قیمت هر دستگاه کیزاشی دستی نیمه فول 92 میلیون و 900 هزار تومان و نوع دنده اتوماتیک این خودرو 95 میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده است.
فروش این خودروها در نمایندگی‌های ایران خودرو و سایت فروش اینترنتی این شرکت به صورت محدود از امروز شروع شده و قرار است این خودروها 30 روزه به خریداران تحویل داده شود.
این در حالی است که فروش نقدی خودروهای پرتیراژ ایران خودرو به جز سمند و پژو 405 همچنان متوقف است.



چین. شما بعد از شنیدن این اسم یاد چی می افتید؟ یاد آیفون پنج چینی که زودتر از اوریجینالش اومد؟ یاد تسبیح ها و قران های تو مسجد که پشتش نوشته made in china ؟ یاد عروسک هاتون که یکیش چینی نیست؟ یاد قطعات خودروی کاملاً ایرانی که همش چینیه می افتید؟

مسلماً هر چیزی که به یادش بیافتید نشون میده که چین بزرگ ترین بنداز در دنیا هستش. برید وسایل چینیه تو خونتونو نگاه کنید. یا الان تو سطل آشغالتونه یا تو انباریتون و یا گذاشتینش تو کمد تا همیشه ببینینش که درس عبرتی براتون بشه تا دیگه جنس چینی نخرید. حالا فکر کنید چنین کشوری ماشین تولید کنه! دیگه واویلا!

بعد از اینکه چین ماشین تولید کرد به دنبال مشتری واسه ماشیناش گشت. اول بازار امریکا و اروپا رو هدف قرار گرفت که امریکا به خاطر این کارش تحریمشون کرد بعد میره سراغ بازار عربها و میبینه که محصولاتش اونجا باید با فراری و لامبورگینی رقابت کنه که بعداً خودش فهمید که اینجا جایش نیست. بعد چین میگه خدایا حالا چی کار کنم تا اینکه تو نقشه یه ایرانی میبینه که مردمش همیشه مجبورند یه لگن سوار شن یا اگه یه چیز خوب بخواند سوار شن باید چند برابر قیمت اصلی اون ماشین پول بدند. پس ماشینای چینی حمله کردند به بازار ایران و حسابی فروش کردند و جالب اینجاست که به صد برابر قیمت اصلیشون به فروش میرند. حال ما در این مقاله سه تا از بهترین ماشینای چینی که دارند تو بازار ایران جولان میدن رو بررسی می‌کنیم بلکه کمکی به مردم بی چاره ایرانی بکنیم تا حداقل یه چینیه خوب بگیرند.

اسامی ماشین های مورد بحث ما به این صورت می باشد؛
لیفان 620


جیلی امگرند sc7


گریت وال ولیکس c30

حال می خوایم ببینیم در کل کدوم .....

ادامه مقاله در لینک زیر

www.pedal.ir/ویژه/مقایسه-لیفان620-جیلیec7-ولیکسc30/



با ابلاغ مصوبه کمیته قیمت‌گذاری و اعمال نرخ‌های جدید خودروهای پرتیراژ داخلی، سطح قیمتی خودروهای ارزان قیمت نیز تغییر کرد. در سال‌های اخیر تلقی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروهای ارزان محصولاتی با سطح قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان بود. البته این تلقی بین مسئولان صنعتی کشور نیز طرفدار داشت؛ به‌گونه‌ای که رییس سابق هیات عامل ایدرو (به عنوان رئیس هیات مدیره ایران خودرو و سایپا) بر برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای ارزان در سطح قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان تاکید می‌کرد.
در این میان، در چند ماه اخیر برخی تلاطمات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز موجب شد که نرخ‌ بازار‌ آزاد خودروهای ارزان قیمت داخلی به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یابد. حدود 10 روز پیش نیز با مصوبه کمیته قیمت‌گذاری، نرخ‌ تمام خودروهای ارزان داخلی رسما به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافت. البته تنها استثنا در این میان خودروی وانت پیکان است که قیمت رسمی آن اندکی کمتر از 10 میلیون تومان است.
به این ترتیب درحال حاضر خودروهایی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان به نوستالژی مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل شده و به خاطره‌ها پیوسته‌اند؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون خودروهای با قیمت بین 10 تا 15 میلیون تومان میراث‌دار عنوان خودروهای ارزان قیمت شده‌اند. البته نکته جالب توجه آن است که همین خودروها نیز به قیمت‌های رسمی در نمایندگی‌های فروش خودروسازان یافت نمی‌شوند و قیمت‌های آن‌ها در بازار ‌آزاد تا نزدیکی سطح قیمتی 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
در چنین شرایطی رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران معتقد است که گرچه هزینه‌های تولید خودرو در کشور افزایش یافته اما رشد قیمت فروش خودرو بیش از نرخ‌های فعلی خارج از آستانه تحمل مردم خواهد بود.
سیدمحمد جعفری گفت: در شرایط فعلی دولت می‌تواند با جبران بخشی از افزایش هزینه‌های تولید خودرو از یک سو از ضرر و زیان خودروسازان جلوگیری کرده و از سوی دیگر نیز مانع از رشد بیشتر قیمت فروش این محصولات شود.
او تاکید کرد:‌ در حال حاضر نمی‌توان منکر ضرر و زیان تولیدکنندگان قطعه و خودرو در کشور شد. با این حال اگر قرار باشد افزایش هزینه‌های خرید مواد اولیه، حق بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های تولید خودرو منجر به گران شدن قیمت فروش این محصولات شود، مشخص نیست که تا کجا می‌توان به رشد قیمت‌ها ادامه داد.
وی با بیان این که باید سقفی در زمینه رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر آستانه تحمل مردم در زمینه رشد قیمت این محصولات به سر آمده و افزایش قیمت‌ها بیش از میزان فعلی به ضرر مصرف‌کننده بوده و درنهایت موجب رکود بازار خودرو خواهد شد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: در حال حاضر با قیمت‌های فعلی نیز مصرف‌کنندگان زیادی حاضر به خرید خودرو نیستند بلکه تعدادی دلال در سراسر کشور هستند که خودروها را بین خود دست به دست کرده و موجب رشد بیشتر قیمت‌های بازار می‌شوند. جعفری افزود: پیش از این عنوان می‌شد که با رشد قیمت رسمی خودرو، فاصله بین این قیمت‌ها با نرخ‌های بازار آزاد از بین خواهد رفت. با این حال تجربه ماه‌های اخیر نشان داده که هرچه قیمت رسمی خودروها افزایش یابد به میزان بیشتری از آن، قیمت بازار آزاد این محصولات افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این که دولت می‌تواند با ارائه تسهیلاتی در حوزه‌هایی چون خدمات بیمه‌ای، مالیات، بانک و نرخ ارز هزینه‌های تولید خودرو در کشور را کاهش دهد، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید به عنوان نهادی که حرف آخر را در عرصه اقتصاد می‌زند وارد عمل شده و از پتانسیل‌ها و قوای حکومتی خود برای تثبیت بازار خودرو استفاده کند؛ به‌گونه‌ای که هم خودروساز به عنوان یک بنگاه اقتصادی متضرر نشده و هم رشد هزینه‌های تولید به مصرف‌کنندگان منتقل نشود.
قیمت‌های جدید خودروهای پرتیراژ داخلی هفته گذشته به خودروسازان ابلاغ شد. گرچه برخی خودروسازان مدعی بودند که با رشد قیمت‌های رسمی خودرو نرخ بازار آزاد این محصولات کاهش خواهد یافت اما با ابلاغ قیمت‌های رسمی نرخ انواع خودرو در بازار نیز افزایش یافته است.



تصاویر بیشتر وویدئو در لینک زیر

www.pedal.ir/ویژه/مازراتی-گرن-توریسمو-وارداتی-در-ایران/

می گویند یکی از قوانین ورود به باشگاه سوپر اسپرت ها شتاب صفرتاصد خودروست که اگر زیر 4.0 ثانیه نباشد چندان تحویلش نمی گیرند! داستان ما با مازراتی گرن توریسموسال 2007 که گرن توریسمو برای نخستین بار راهی بازارهای جهانی شد؛ همه هوادارانش انتظار تقابل آنرا با سایر سوپر اسپرت ها می کشیدند درحالیکه به اعتقاد ما هدف مازراتی از ساخت چنین خودرویی، عرضه یک سوپر اسپرت تمام عیار نبود؛ نگاهی منتقدانه به مدل های سابق مازراتی نشان می دهد که از اواسط دهه هشتاد میلادی تا سال 2004، مدل های این شرکت با آنکه به لحاظ فنی کم و بیش تفاوتی با سایر خودروهای اسپرت مطرح جهان نداشتند اما با لحاظ ظاهری اکثرا از یک چیز رنج می بردند و آن هم بلا تکلیفی ظاهرشان بود.

نداشتن روح ایتالیایی در خودروها یا نزدیکتر شدن زبان طراحی آنها (به ویژه در دهه نود) به خودروهای آلمانی شاید دو نکته مهمی باشند که مازراتی در سال های آغازین هزاره سوم میلادی برای برطرف کردن آن اصرار و پافشاری زیادی داشت. با آمدن نسل پنجم کواتروپرورته در سال 2003 دیگر همه چیز برای یک تحول انقلابی آماده بود؛ پنین فارینا رگ خواب مازراتی را به خوبی پیدا کرد؛ او بود که سال 1948 نخستین اسپایدر مازراتی یعنی مدل A6GCS را طراحی کرد پس بهتر از هر کسی می دانست که مازراتی بدنبال چه چیزی است.

جالب است که از آن سال پنین فارینا در طراحی هیچ کدام از مدل های مازراتی دستی نداشت تا 55 سال بعد که طراحی کواتروپورته نسل پنجم را برعهده گرفت. با استقبال از کواتروپورته، مازراتی به دنبال سومین همکاری خود با پنین فارینا رفت که نهایتا این همکاری در سال 2007 به ثمر نشست و گرن توریسمو به تولید رسید؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق مازراتی بی نهایت زیبا بود و طراحی بی نظیرش همه را به تحسین واداشت.

اما همه این چیزها را که گفتیم مقدمه ویدئوی بسیار جالب و البته قابل تامل زیر است که توسط بخش خبری سیما تهیه شده؛ ویدئویی که به مخاطبانش قصد القا کردن مفاهیمی دارد که به حقایق موجود جامعه 180 درجه در تناقض است؛ با دیدنش چنان برق سه فاز ما را گرفت که تصمیم گرفتیم همین ولتاژ را به شما هم منتقل کنیم!
# آدم اگه زحمت بکشه میتونه ماشین گرون قیمتی هم بخره . . . ؟؟؟ آقای مجری شما را که نمی دانیم ولی ما هم اکنون در شرایطی هستیم که ارزان ترین خودرویمان پراید 12 میلیونی است که بیشتر خانواده ها بعد از سال ها پس انداز، توانایی خرید آنرا پیدا می کنند. حالا این خودروی میلیاردی دقیقا صحبت چندسال زحمت است؟!
# خرید یک خودروی میلیاردی اصولا چه ارتباطی با حاشیه امنیت سرمایه گذاری در ایران دارد؟؟؟ وقتی سرمایه شخصی آنقدر هست که حدود یک میلیارد آنرا فقط برای خودرویش خرج می کند پس از کجا می دانید که مابقی پول خود را در کجا و به چه صورتی سرمایه گذاری کرده؟!
# خبرنگار می گوید: برای خیلی ها رویایی و دست نیافتنیه؛ خودروهای شیک و لوکسی که نظر هرکسی رو به خودش جذب میکنه . . . ما که بالاخره نفهمیدیم حرف آقای مجری را گوش کنیم که می گفت اگر زحمت بکشید می خرید یا باور قلبی آقای خبرنگار را که معتقد است خرید چنین خودرویی در حد یک رویاست؛ آقایان بالاخره ما زحمت بکشیم یا نکشیم؟!
# ماهم با این جمله مالک محترم که: آدم اگه کار کنه میتونه یه ماشین مازراتی یا حتی بهترشم داشته باشه . . . . کاملا موافقیم ولی طبق کنجکاویمان یک سوال هم از ایشان داریم؛ این چه کاری است که فقط ده تا بیست نفر در کشور قادر به انجام آن هستند؟! چرا که مازراتی های وارداتی هم تقریبا همین تعدادند!

# وقتی مجری تحصیلات و کار مالک را پرسید ناخودآگاه به این فکر افتادیم که مثلا چند نفر از دکترین عمران هم اکنون شغلی برای خودشان دارند؟! یا مثلا چند نفر از آنها در 32 سالگی قادر به خرید یک خودروی معمولی هستند چه رسد به خودروی چند صد میلیونی؟! ولی از آنجایی که این سوالات و سوالات دیگر مربوط به وزارتخانه های خاصی می شدند از پی گرفتن رشته افکارمان منصرف شدیم.
# طبق گفته های مالک شتاب صفرتاصد این خودرو 3.0 ثانیه و حداکثر سرعتش 320 کیلومتر برساعت است که احتمالا به خاطر استرس موقع فیلمبرداری این اعداد را گفته! بالاخره همه ما وقتی دچار استرس می شویم ممکن است تصمیمات نادرست یا حرف های اشتباهی بزنیم که کاملا هم منطقی است! برای یادآوری سایر مالکین محترم می گوییم که شتاب صفرتاصد گرن توریسمو معادل 5.2 ثانیه و حداکثر سرعتش 285 کیلومتر برساعت است که اگر مدل گرن توریسموS باشد این اعداد به ترتیب 4.8 ثانیه و 300 کیلومتر برساعت خواهند بود.
# نکته آخری که در این ویدئو جلب توجه می کند، آهنگ پس زمینه آن است که ذهنمان را به جاهای بدی می کشاند! درحالیکه مالک صراحتا اظهار می کند که از خانواده ای عادی است پس تدوینگر این ویدئو چه اصراری داشته تا از این موسیقی استفاده کند؟؟؟! یعنی باور کنیم که فقط بخاطر ایتالیایی بودن این خودروست یا اینکه … !

 



سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید محصولات شرکت کرمان موتور را ابلاغ کرد. قیمت جدید محصولات این شرکت به شرح زیر تعیین شده است:

1- لیفان 520i معادل 18 میلیون و 170 هزار تومان

2- لیفان 620 با موتور 1600 سی‌سی 24 میلیون و 165 هزار و 755 تومان

3- لیفان 620 با موتور 1800 سی‌سی 37 میلیون و 200 هزار تومان

4- جک کلاس a (توجوی) هاچ بک 27 میلیون و 600 هزار تومان

5- جک کلاس a (توجوی) صندوق دار 28 میلیون و 800 هزار تومان



قیمت تندر ای 2 : 25,000,000 تومان
قیمت مگان : 56,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 13,000,000 تومان
قیمت ویتارا فول : 85,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 81,000,000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 34,200,000 تومان
قیمت 207 اتومات : 40,000,000 تومان
قیمت پژو پارس : 32,500,000 تومان



در هفته‌ای که گذشت افزایش قیمت رسمی خودروهای پرتیراژ داخلی در کنار آغاز نشدن عرضه از سوی خودروسازان تشدید حباب قیمتی این محصولات را به دنبال داشته است.
در اواسط این هفته مصوبه افزایش قیمت حداکثر 20 درصدی خودروهای پرتیراژ داخلی به ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو ابلاغ شد. اگرچه پیش از این دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرده بود که افزایش قیمت‌های رسمی موجب رشد عرضه خودرو و کاهش قیمت‌های کاذب بازار خواهد شد اما در عمل اتفاقی که افتاد عکس این تصور بود به‌گونه‌ای که مشتریانی که با چنین تصوری و با هدف خریداری خودرو با قیمت‌های رسمی به نمایندگی‌های فروش خودروسازان بزرگ مراجعه کردند با افزایش بیشتر قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته مواجه شدند. به گفته برخی از نمایندگی‌های فروش، به دلیل آنکه خودروسازان همزمان با رشد قیمت‌های رسمی عرضه نقدی خودرو را آغاز نکرده‌اند قیمت‌های بازار به جای کاهش با افزایش روبرو شده است.
به هر حال در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 131 مدل sl به قیمت حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان و سایپا 132 مدل sl نیز قیمت حدود 11 میلیون و 600 هزار تومان عرضه می‌شد که کم و بیش نزدیک به قیمت کارخانه‌ای این خودروها بود. به گفته نمایندگی‌های فروش، شرکت سایپا در روزهای اخیر تعدادی از این خودرو را به صورت نقدی عرضه کرده که موجب تثبیت قیمت این محصولات شده است.
در این هفته قیمت تیبا همچنان افزایش یافت و در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود 16 میلیون و 700 هزار تومان رسید در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است.
تندر 90 پارس خودرو نیز در حالی در مدل e2 آن به قیمت حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شد که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.
برخی نمایندگی‌های فروش نیز مگان 2000 اتوماتیک را به قیمت حدود 57 میلیون تومان عرضه می‌کردند در حالیکه قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است. در این هفته خودروهایی چون تیانا و ماکسیما نیز در بازار موجود نبود.
اما در گروه محصولات ایران خودرو، قیمت پژو 206 تیپ 2 به حدود 25 میلیون و 500 هزار تومان رسید در حالی که قیمت رسمی این خودرو 19 میلیون و 420 هزار تومان تعیین شده است.
خودروی پژو 206 تیپ 6 نیز در حالی در برخی نمایندگی‌های فروش ایران خودرو حدود 40 میلیون تومان قیمت خورده بود که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 24 میلیون و 970 هزار تومان است.
در این هفته پژو 206 صندوق‌دار مدل v9 در حالی به قیمتی حدود 37 میلیون تومان به فروش می‌رسید که قیمت رسمی این خودرو 26 میلیون و 370 هزار تومان است. 206 صندوق‌دار در مدل v8 نیز در حالی به قیمت حدود 28 میلیون تومان عرضه می‌شد که قیمت کارخانه‌ای آن 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
اما قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل e1 آن به حدود 21 میلیون تومان و در مدل e2 نیز به حدود 23 میلیون تومان رسید در حالیکه قیمت کارخانه‌ای تندر 90 مدل e1 معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل e2 نیز حدود 21 میلیون تومان تعیین شده است.
در این هفته قیمت پژو 405 به حدود 18 میلیون تومان افزایش یافت در حالیکه قیمت رسمی این خودرو حدود 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز در حالی به حدود 25 میلیون تومان رسید که قیمت رسمی آن حدود 23 میلیون تومان است.
سمند نیز در مدل se آن به قیمت حدود 18 میلیون تومان و در مدل lx نیز حدود 21 میلیون تومان عرضه می‌شد. این در حالی است که قیمت رسمی سمند se حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان و سمند lx نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان است. برخی از نمایندگی‌های فروش ایران خودرو قیمت سوزوکی گراند ویتارا را نیز حدود 90 میلیون تومان ذکر می‌کردند.
در هفته‌ای که گذشت رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در حالی اتفاق افتاد که کارشناسان این قیمت‌ها را کاذب دانسته و معتقدند که با آغاز عرضه از سوی خودروسازان بزرگ این قیمت‌ها به سرعت کاهش خواهد یافت. البته این قیمت‌ها نسبی بوده و در شرایط عدم عرضه و نبود نظارت‌ها، نمایندگی‌های فروش دو خودروساز قیمت‌های متفاوتی را برای محصولات عنوان می‌کنند.



 «مجله ماشین» – اولین خودروی خبرساز این هفته، نسخه ی کانورتیبل یکی از محبوب ترین ساخته های "فولکس واگن"، یعنی مدل beetle است، که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر، در اتو شو لس آنجلس، به طور رسمی رونمائی شود. ساخت، معرفی، و عرضه ی چنین مدلی، بسیار مورد تحسین و توجه علاقه مندان، خبرنگاران، و نویسندگان خودروئی قرار گرفته است. 

این خبر، توسط وب سایت "مجله ماشین" نیز منتشر شد، که جهت مطالعه ی شرح آن، می توانید روی لینک زیرکلیک نمائید:
 
 
دومین خودروی خبرساز این هفته، سوبارو wrx بود، که عکس هایش هنگام تست، توسط عکاس مجله ی autoweek شکار شد، و به سرعت روی دیگر وب سایت های مرتبط بارگذاری شد. از آنجائی که مسئولین کمپانی "سوبارو"، در مورد این خودروی دو درب تا کنون هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اند، حدس و گمانه زنی ها درباره ی چگونه بودن این خودرو، آغاز شده، و با قوت ادامه دارد! 
سومین خودروی خبرساز این هفته، نسل هفتم فولکس واگن "گلف" بود، که بخاطر زیبائی و محبوبیت ذاتی، در کنار بهینه سازی های همه جانبه که باعث افزایش جذابیت بصری، و کیفیت رانندگی آن شده است، مورد توجه کارشناسان قرار گرفت، و تحسین آنها را بر انگیخت. نسل جدید "گلف"، از یک پیشرانه ی 1.4 لیتری، با 138 اسب بخار قدرت، و 250 نیوتن متر گشتاور، به عنوان تامین کننده ی قوای محرکه، بهره می گیرد.
و اما چهارمین خودروی خبرساز این هفته، فورد gt40 1969 بود، که با قیمت 11 میلیون دلار، در حراج سالیانه ی rm's monterey، به فروش رسید، تا پس از 43 سال، کانون توجهات قرار بگیرد.
شخصیت خبرساز این هفته، قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول وان، "مایکل شوماخر" بود، که با اعلام بازنشست کردن خود، پس از اتمام این سری از مسابقات، توجه علاقه مندان، خبرنگاران و نویسندگان دنیای خودرو را، به خود جلب کرد. گفتنی است، "شوماخر"، 6 سال پیش نیز اعلام بازنشستگی کرده بود، اما ظاهرا این بار قضیه جدی است، و وی از تصمیم خود منصرف نخواهد شد.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، گرد هم آئی 3 دستگاه فورد موستانگ boss 302، شامل مدل های دهه ی 60، 70، و سال 2013، در muskegon-area car show، و خلق لحظات و تصاویر فراموش نشدنی پیش چشم بازدید کنندگان، آغاز شمارش معکوس برای بازگشائی نمایشگاه های اتومبیل "دیترویت" و "لس آنجلس"، ثبت زمان پورشه ی 918 اسپایدر در پیست "نوربرگرینگ" آلمان (7 دقیقه و 14 ثانیه)، و کاهش قیمت نسل جدید رنج روور "ایوک"، از دیگر خبرهای مهم خودروئی این هفته به شمار می روند.
برای مطالعه ی آخرین قسمت این خبر، می توانید روی لینک زیر کلیک نمائید:
 


 شرکت کره ای کیا موتورز به تازگی خودروی جدید سراتو 2013 را در نمایشگاه اتومبیل سانتیاگو 2012 رونمایی کرد.

طبق اعلام شرکت تولید کننده ، کیا سراتو با نام k3 در بازار داخلی شناخته می شود و نام آن در بازار آمریکا سدان فورت است. کیا سراتو 2013 دارای ظاهر جدیدی است و به نظر می رسد که کیا در ساخت آن از سبک طراحی هیوندای الهام گرفته است.
خودروی سراتوی جدید به چراغ های led جلو عقب ،تزئینات کرومی داخل و همین طور رینگ های پنج پره کرومی با کیفیت بالا مجهز شده است. همچنین در طراحی قسمت های داخلی سراتو 2013 تلاش شده از مواد کانلا باکیفیت و از آخرین فناوری روز استفاده شود.
کابین این خودرو فضای بیشتری نسبت به مدل پیشین دارد و شکل داشبورد آن تغییر کرده است هنوز جزئیات زیادی از این خودرو در دسترس نیست اما گفته می شود که مصرف سوخت آن در حدود 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و مشابه هیوندای الانترا می باشد.
نسخه آمریکایی سراتو – که سدان کیا فورت 2014 نام دارد – ماه آینده و در نسخه های سدان،کوپه و هاچ بک وارد نمایشگاه لس آنجلس می شود.


مصوبه افزايش حداكثر 20 درصدي قيمت خودروهاي داخلي در شرايطي ابلاغ شده است كه طبق نظر اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو، افزايش قيمت‌ها شامل خودروهاي پيش فروش شده تا تاريخ دوازدهم مهرماه نخواهد شد.

طبق ابلاغيه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به شركت‌هاي ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو و مديران خودرو، اين شركت‌ها حق ندارند قيمت خودروهايي كه قبل از تاريخ دوازدهم مهرماه (روز برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو و تصويب قيمت‌هاي جديد) پيش فروش كرده‌اند را افزايش دهند. البته اين ابلاغيه شامل خودروهاي پيش فروشي مي‌شود كه در قرارداد آنها قيمت قطعي تحويل خودرو ذكر شده باشد. خودروسازان ملزم شده‌اند خودروهاي پيش فروش شده با قيمت قطعي تا تاريخ دوازدهم مهرماه را با نرخ‌هاي سابقي كه شامل افزايش قيمت‌هاي جديد نمي‌شود، تحويل مشتريان دهند. در مصوبه افزايش قيمت‌‌ها كه به خودروسازان ابلاغ شده، جمله "خودروهاي پيش فروش شده تا تاريخ دوازدهم مهرماه 1391 مي‌بايستي با نرخ‌هاي قبلي عرضه شود" قيد شده است.
در صورت تخلف خودروسازان از اين ابلاغيه مشتريان مي‌توانند شكايت خود را به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه كنند.


 

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان قيمت رسمي انواع محصولات ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو و مديران خودرو را ابلاغ كرد. قيمت اين محصولات حداكثر 20 درصد افزايش يافته است.
قيمت‌هاي جديد محصولات اين شركتها كه با تاريخ دوازدهم مهر (روز برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو) منتشر شده به شرح زير است:.....
قیمت ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


 کمیته قیمت‌گذاری خودرو در شرایطی سه‌شنبه گذشته افزایش قیمت محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا را مصوب کرد که قیمت رانا نیز در جلسه کمیته مذکور تعیین شد. در این جلسه قیمت مصوب رانا 215 میلیون ریال تعیین شده است. حال به گفته مسوولان شرکت ایران خودرو با تعیین قیمت نهایی این خودرو، از 25 مهرماه، تحویل خودروهای ثبت‌نامی با برگزاری مراسمی آغاز خواهد شد.

اگرچه قرار بود از ابتداي ماه جاري تحويل رانا به مشتريان آغاز شود، اما به دليل نهايي نشدن قيمت، عرضه‌ اين خودرو تاكنون به تعويق افتاده بود. 
شرکت ايران‌خودرو در بهار امسال رانا را در دو مرحله با دريافت 10 ميليون تومان پيش‌فروش كرد و قرار بر این بود که مابقي قيمت آن نيز زمان تحويل خودرو از مشتريان، اخذ شود. به اين ترتيب با تعيين قيمت 21 ميليون و 500 هزار تومان، پيش‌خريداران با پرداخت 11 ميليون و 500 هزار تومان ديگر خودروي خود را تحويل خواهند گرفت. به گفته یک مقام آگاه در شرکت ایران‌خودرو قیمت مذکور نهایی است و شامل افزایش قیمت دوباره نخواهد شد.
در همین حین روز گذشته خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع آگاه در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد که خودروهای رانایی که تا قبل از 12 مهرماه سال جاری پیش‌فروش شده اند، بايد با همان نرخ قبلی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و تحویل آنان شوند.
پیش از این آخرین قیمت برای خودروی رانا (خردادماه) حدود 15 میلیون تومان اعلام شده بود.
وی همچنین با بیان اینکه سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو براساس مصوبه کمیته خودرو باید افزایش متوسط 18 درصدی را اعمال کرده و سقف 20 درصد را در قیمت‌گذاری خود رعایت کنند، تاکید کرده است که خودروهای پیش‌فروش شده این تولیدکنندگان نیز که تا قبل از 12 مهر ماه پیش فروش آنها قطعی شده است، باید با نرخ قبلی ارائه شوند و قیمت روز ملاک نیست.


بعدازظهر دیروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا، قیمت‌های مصوب کمیته قیمت‌گذاری را اعلام کردند. بر این اساس قیمت محصولات این دو شرکت با استناد به مدارکی که آنها در راستای افزایش هزینه‌ها به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه کردند، افزایشی در خور توجه دارد.
در همین حال قیمت‌های جدید از دیروز بعدازظهر بر سایت فروش نمایندگی‌های این دو شرکت قرار گرفت. این در شرایطی است که ثبت نام‌کنندگانی که طی دو سه ماهه گذشته در انتظار دریافت خودروي خود بودند نیز باید خودروی مورد نظرشان را با اعمال قیمت‌های جدید تحویل بگیرند.طی ماه‌های گذشته خودروسازان از تحویل خودرو به مشتریان امتناع می‌کردند این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن داشت شرکت‌های مذکور در انتظار تصمیم کمیته قیمت‌گذاری برای افزایش قیمت‌ها بودند. دوشنبه گذشته کمیته قیمت‌گذاری خودرو با برگزاری جلسه‌ای قیمت‌های جدیدی را به تصویب رساند. هر چند مدیرکل دفتر كالاهاي فلزی و معدني سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان برگزاری این جلسه را رد كرد، اما این کمیته در نهایت با حضور وی تشکیل و قیمت‌های جدید به تصویب رسید. در پایان این جلسه هم به اعضای آن توصیه جدی شده بود که از اطلاع‌رسانی در مورد نتایج جلسه امتناع کنند.در هر صورت، دیروز بعدازظهر سایت فروش نمایندگی‌های دو شرکت، با قیمت‌های جدیدی مواجه شد. هر چند روز گذشته خبرنگار ما نتوانست به سایت فروش خودروسازان دسترسی پیدا کند؛ اما آنچه با پیگیری از شرکت‌های مذکور اطلاع پیدا کرد، قیمت بیشتر خودروها افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده اند. به طوری که قیمت ال-90 از 17 میلیون و 700 هزار تومان به 21 میلیون و 600 هزار تومان افزایش يافته است. گرندویتارا نیز با افزایش 10 میلیون تومانی به 74 میلیون تومان رسیده و قیمت جدید 405 نیز 19 میلیون و 100 هزار تومان شده است. به همین ترتیب پارس هم 22 میلیون و 500 هزار تومان از امروز عرضه می‌شود.
قیمت برخی خودروهای داخلی :

قیمت تندر ای 2 : 25,000,000 تومان
قیمت مگان : 56,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 13,000,000 تومان
قیمت ویتارا فول : 85,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 80,000,000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 34,500,000 تومان
قیمت 207 اتومات : 44,000,000 تومان



به منظور ايجاد تنوع سبدسوخت در رانا، پروژه انطباق اين خودرو با خانواده موتور اي.اف در ايران خودرو آغاز شده كه در فاز نخست آن، موتور ئي. اف.7 پايه گاز سوز روي رانا نصب مي‌شود.
ميرجواد سليماني قائم‌مقام مديرعامل ايران خودرو در محصول و كيفيت، با بيان اين مطلب، گفت: براي انطباق موتور ئي. اف. 7 پايه گاز سوز روي رانا تغييراتي در اين خودرو و عمدتا در محفظه موتور آن ايجاد مي‌شود.
وي طراحي مجموعه‌هاي اگزوز، خنک کاري، ورودي هوا، سيستم سوخت رساني (گاز و بنزيني)، کولر، برق و الکترونيک را از جمله تغييرات رانا براي انطباق با موتور ئي. اف. 7 عنوان كرد و گفت: نمونه‌هاي قطعات جديد توليد شده و عمده آزمون‌هاي مرتبط با صحه‌گذاري و تاييد اين خودرو به اتمام رسيده است. سليماني از آغاز هر چه زودتر فعاليت‌هاي مربوط به صنعتي‌سازي اين محصول خبر داد و گفت: با برنامه ريزي به عمل آمده، زمان توليد انبوه اين محصول نيمه اول سال 92 خواهد بود. قائم مقام محصول و كيفيت افزود: در سند پورتفوليوي رانا، به منظور تامين نيازهاي بازار ايران و بازارهاي هدف صادراتي، طراحي و توسعه موتور ef4 سومين موتور از خانواده ef و نصب آن روي رانا در برنامه ايران خودرو قرار گرفته است.
وي مصرف سوخت پايين، قابليت دستيابي به استاندارد آلايندگي روز اروپا يورو 5 و بهره مندي از فناوري روز جهان را از ويژگي‌هاي اين موتور عنوان كرد و افزود: رانا با موتور ئي. اف. 4. قابليت صدور به بازارهاي اروپايي و آسيايي با استانداردهاي بالاي آلودگي و مصرف سوخت را خواهد داشت.سليماني از انجام تمامي فعاليت‌هاي طراحي و توسعه موتور ملي 1400 سي سي و انطباق آن بر روي رانا توسط مهندسان و کارشناسان گروه صنعتي ايران خودرو خبر داد و گفت: با اتمام كارهاي صحه گذاري و تطابق با استانداردهاي لازم، رانا با موتور 1400 سي سي نيز در نيمه دوم سال 92 به توليد خواهد رسيد.قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو تجهيز رانا به موتور ديزل ملي را از ديگر اقدامات براي توسعه سبد سوختي اين خودرو عنوان و اظهار كرد: پس از اتمام طراحي، ساخت، انجام آزمون‌هاي دوام و توليد موتور ديزل ملي efd و عرضه سمند ديزلي به بازار، تجهيز رانا به موتور ديزل ملي efd نيز در آينده نزديک آغاز خواهد شد.وي افزود: نيازمندي‌هاي طراحي موتور ديزل ملي efd براي نصب روي هر دو پلت‌فرم رانا و سورن به طور مشترک در نظر گرفته شده و مراحل جانمايي موتور برروي رانا و آناليزهاي مهندسي در حال انجام است كه پس از آزمون‌هاي لازم، رانا با اين موتور نيز به بازار داخل و بازارهاي صادراتي عرضه مي‌شود.سليماني رانا با موتور ديزل را برخوردار از استاندارد آلايندگي يورو5 دانست و گفت: مصرف سوخت ترکيبي اين محصول حدود پنج ليتر در صد كيلومتر است.
قائم‌مقام محصول و كيفيت ايران خودرو يادآور شد: با توجه به پورتفوليوي محصول رانا در ايران خودرو، موتورهاي tu5، ef7 – cng ، ef4 و efd براي اين خودرو در نظر گرفته شده و فاز رانا با موتور tu5 به مرحله توليد انبوه رسيده است.



قیمت برخی خودروهای داخلی (یکشنبه 16 مهر ماه 1391)

قیمت تندر ای 2 : 25,000,000 تومان
قیمت مگان : 56,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 13,000,000 تومان
قیمت ویتارا فول : 85,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 80,000,000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 34,500,000 تومان
قیمت 207 اتومات : 44,000,000 تومان
قیمت پژو پارس : 32,000,000 تومان



شب گذشته جلسه اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو برگزار شد و ظاهرا در اين جلسه با افزايش محدود قيمت محصولات گروه صنعتي ايران‌خودرو و گروه خودروسازي سايپا موافقت شده است.
هنوز خبر رسمي از نتايج اين جلسه اعلام نشده، اما طبق پيگير‌ي‌هاي خبرنگار ايسنا، ظاهرا اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو پس از بحث و بررسي فراوان، با افزايش قيمت محدود محصولات توليدي ايران‌خودرو و گروه خودروسازي سايپا كه شركت پارس‌خودرو را نيز شامل مي‌شود، موافقت كرده‌اند.
البته براي اطلاع دقيق‌تر از نتيجه جلسه اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو همچنان بايد منتظر اعلام رسمي و نهايي آن ازسوي سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و ديگر سازمانهاي مسوول بود و پيگيري‌ خبرنگار ايسنا در اين ارتباط ادامه دارد.



 

قیمت‌های درج شده در لیست مربوط به نرخ خرید و فروش بازار هستند.



 قیمت سایپا ۱۱۱ (پراید هاچ‌بک) با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی در نمایندگی‌های سایپا به ۱۰ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان رسید.

قیمت مصوب هر دستگاه سایپا 111 قبلاً 10 میلیون و 142 هزار تومان بود که حال با افزایش 500 هزار تومانی به 10 میلیون و 642 هزار تومان رسیده است.
نمایندگی‌های فروش محصولات سایپا دلیل این افزایش قیمت را نصب کیسه هوا بر روی سایپا 111 عنوان می‌کنند.
پیش از این، قیمت پراید معمولی (سایپا 131) نیز با افزایش 500 هزار تومانی همراه بود.



قیمت لکسس آر ایکس : 195,000,000 تومان
قیمت تویوتا کرولا جی ال آی : 90,000,000 تومان
قیمت تویوتا آریون : 180,000,000 تومان
قیمت هیوندای سوناتا : 94,000,000 تومان
قیمت هیوندای آزرا : 118,000,000 تومان
قیمت هیوندای آی ایکس 55 : 135,000,000 تومان
قیمت هیوندای آی 30 : 58,000,000 تومان
قیمت کیا اسپورتیج : 101,000,000 تومان
قیمت کیا اپتیما : 102,000,000 تومان



قیمت پژو 206 تیپ 2 : 22,500,000 تومان
قیمت پژو 206 تیپ 6 : 34,000,000 تومان
قیمت پژو 206 صندوق دار وی 20 : 22,000,000 تومان
قیمت پژو 206 صندوق دار وی 8 : 26,500,000 تومان
قیمت پژو 206 صندوق دار وی 9 (اتومات) : 38,000,000 تومان
قیمت پژو 207 : 38,000,000 تومان
قیمت پژو 405 دوگانه سوز : 17,750,000 تومان
قیمت پژو 405 اس ال ایکس : 18,000,000 تومان
قیمت پژو پارس بنزینی : 23,500,000 تومان
قیمت سمند اس ای : 15,000,000 تومان
قیمت سوزوکی گراند ویتارا : 79,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 18,700,000 تومان
قیمت تندر ای 2 : 21,500,000 تومان
قیمت تندر ای 1 : 20,500,000 تومان
قیمت مگان 2000 : 51,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 73,500,000 تومان
قیمت نیسان تیانا : 85,000,000 تومان (بازار آزاد 92,000,000 تومان)



ثروتمندها در آمریکا اتومبیل‌های ارزان‌قیمت را ترجیح می‌دهند. بر اساس این بررسی که از سوی روزنامه وال استریت ژورنال صورت گرفته،‌ از هر 10 مالک ثروتمند در آمریکا پنج نفر هوندا یا تویوتا دارند. این دو خودروساز خود را با شرایط موجود در بازار آمریکا به‌خوبی سازگار کرده و بخش اعظم این بازار را از آن خود کرده‌اند. کیفیت بالا، مصرف پایین سوخت و قیمت مناسب اصلی‌ترین دلیل استقبال ثروتمندان آمریکا از این خودروهاست. همچنین بر اساس نتایج این بررسی از هر 10 آمریکایی با درآمد متوسط 8 نفر صاحب خودرویی با قیمت کمتر از 40 هزار دلار هستند. درحالی‌که پیش از این تصور می‌شد این میانگین چیزی حدود 80 هزار دلار باشد. بی‌ام‌و، مرسدس بنز، لکسس و تویوتا از جمله خودروهای مورد توجه این گروه از خریداران خودرو در آمریکا هستند.

منبع:مجله ماشین



این تصاویر توسط اینجانب (سپهر جمشید پور) طراحی گردیده و واقعی نیستند لطفا در باره تصاویر نظر بدهید

برای دیدن تصاویر بزرگتر وتوضیحات به ادامه مطلب بروید

 



ادامه مطلب ...


آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 417
بازدید دیروز : 823
بازدید هفته : 417
بازدید ماه : 18980
بازدید کل : 481804
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2