معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تخلف گران‌فروشی 146 میلیارد تومانی چهار شرکت واردکننده خودرو خبر داد.
مجتبی فراهانی - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان - در پاسخ به اینکه برای کدام شرکت‌های واردکننده خودرو پرونده تخلف گران‌فروشی تشکیل شده است؟ اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌ها نمی‌توانیم نام شرکت متخلف را اعلام کنیم، با این حال در حدود یک ماه اخیر برای چهار واردکننده خودرو به دلیل گران‌فروشی پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی ادامه داد: این پرونده‌ها مربوط به شرکت‌هایی است که خودرو را با ارز ارزان و مرجع وارد کرده و آن‌ را با نرخ ارز آزاد وارد بازار کرده‌اند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به اینکه مبلغ تخلف ارزی واردکنندگان چه مقدار بوده است؟ خاطرنشان کرد: در این چهار پرونده مبالغ 111 و 35 میلیارد تومان و در مجموع 146 میلیارد تومان تخلف ثبت شده است که مربوط به واردکنندگانی است که خودروی وارد شده را به این میزان گران‌تر از نرخ واقعی فروخته‌اند.
فراهانی ادامه داد: معاونت بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دو اقدام اساسی را در این راستا انجام داده است. اول آنکه تمام واردکنندگانی که از ارز مرجع 1226 تومانی برخوردار هستند بدون استثنا تحت نظارتند تا کالا را با قیمت‌های واقعی و متناسب با این نرخ ارز عرضه کنند.
وی افزود: همچنین شرکت‌هایی نیز که قبل از گروه‌بندی اولویت‌های برخوردار از ارز مرجع و همچنین تمام شرکت‌هایی که از سال 90 با ارز ارزان و مرجع کالا وارد کرده‌اند، تحت بررسی هستند تا کالای وارد شده را به قیمتی متناسب با نرخ ارز مصرفی عرضه کنند. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: با تمام افراد حقیقی و حقوقی که کالا را با ارز ارزان و 1226 تومانی وارد کرده‌ و قصد احتکار یا گران‌فروشی را دارند به شدت برخورد خواهد شد.
پیش از این مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران تاکید کرده بود که با هرگونه گرا‌ن‌فروشی خودرو از سوی تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصول به شدت برخورد خواهد شد به‌گونه‌ای که در صورت تکرار سه باره‌ تخلف گران‌فروشی، واحد متخلف با مجازات تعطیلی و پلمب روبرو می‌شود.



خودروسازی ایران طی حدودا نیم قرن فعالیت خود پذیرای محصولات زیادی بوده و در این بین، برخی، سال‌ها میهمان جاده مخصوص مانده اند و برخی عمر مهمانی شان کوتاه بوده است.
اگر ملاک را ریشه و اصل و نسب خودروها در نظر بگیریم، بیشتر محصولاتی که در صنعت خودرو ایران به تولید رسیده اند، خارجی به حساب می‌آیند و با این «فرض» باید تنها سمند و رانا و تیبا را محصولاتی داخلی بدانیم.
حتی پیکان که نام خودروسازی ایران با آن پیوند خورده و برخی معتقدند در زمان خود سرمایه ملی بوده نیز در اصل محصولی انگلیسی به حساب می‌آید و پراید هم در اصل کره‌ای محسوب می‌شود.
هرچند حذف خودروها از خطوط تولید موضوعی طبیعی به شمار می‌رود و در صنعت خودرو دنیا نیز مرسوم است، اما این «حذف» معمولا «اضافه‌ای» نیز به دنبال خود دارد و آن که می‌رود، دیگری جایش را می‌گیرد. در واقع خودروسازان دنیا معمولا به اندازه خروجی شان، ورودی هم دارند و اگر خودرویی را حذف می‌کنند، محصولی به روزتر و کیفی تر را جایگزین می‌کنند.
این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد خودروسازی ایران به خصوص در دو سال گذشته خروجی زیاد داشته، اما نتوانسته برای همه آنها جایگزینی پیدا کند. از همین روست که طی این سال‌ها تنوع محصول در خودروسازی کشور کمتر و کمتر شده و همچنین تیراژ نیز افت کرده است. البته افت تولید امسال بیشتر به مشکلات مالی و عدم تامین قطعات مربوط می‌شود اما به هر حال حذف خودروها نیز اثر منفی خود را بر تیراژ گذاشته است. خروج خودروها از جاده مخصوص دلایل مختلفی داشته، از پیکان که به خاطر مصرف سوخت بالا و کمبود امکانات با ایران خودرویی‌ها وداع کرد، تا ماکسیما که قراردادش تمام شد و رفت.


زانتیا رفت و سراتو نیامد

اما مروری کنیم بر ماجرای خودروهایی که طی دو سال گذشته از جاده مخصوص رفته اند، دو سالی که خودروسازی ایران بیشترین حذفی‌ها را داشته است. اولین خودرویی که طی دو سال گذشته با جاده مخصوص وداع کرد، زانتیا بود. زانتیا به عروس فرانسوی شهرت داشت و ظاهر خاص و سرعت و شتاب آن سبب شد خیلی زود در دل ایراني‌ها جا باز کند. زانتیایی که در ایران به چشم می‌آید، محصول سیتروئن فرانسه است و در سال 1993 میلادی وارد خط تولید این شركت شد. هشت سال بعد سایپایی‌ها قراردادی را با سیتروئن منعقد کرده و طبق آن موفق شدند زانتیا را وارد خط تولید خود کنند. یکی از تبلیغات جالب آن زمان سایپا برای زانتیا این بود که گفته می‌شد این خودرو روی سه چرخ نیز تعادل خود را حفظ می‌کند. این خودرو روزهای ابتدایی که به ایران آمده بود، حدود 17 میلیون تومان قیمت داشت و محصولی نسبتا گران به شمار می‌رفت، اما به هر حال نکات مثبت آن مانند موتور 2000 سی سی و همچنین سرعت و شتاب زیادش سبب شد استقبال خوبی از آن به عمل آید. سایپایی‌ها در دوران مدیریت مهرداد بذرپاش تصمیم گرفتند ظاهر زانتیا را تغییر داده و آن را با شکل و شمایلی جدید تولید و روانه بازار کنند، اما این طرح ناکام ماند و کسی از زانتیای تغییر شکل یافته که «زانتیا2» نام داشت، استقبال نکرد. هرچند سایپایی‌ها چندان تمایلی به حذف زانتیا نداشتند، اما اتمام قرارداد با سیتروئن و اعلام این شرکت مبنی بر عدم تامین قطعات برای ادامه مونتاژ زانتیا، سبب شد تا نارنجی‌های جاده مخصوص مجبور به دل کندن از عروس فرانسوی شان بشوند. زانتیا پاییز سال 89 از سایپا رفت و این در حالی بود که سایپایی‌ها عنوان کرده بودند نیو سراتو را به جای آن مهمان خط تولید خود خواهند کرد. قرار بود این محصول در ابتدا به صورت فول ckd مونتاژ و پس از آن به مرور داخلی سازی اش انجام شود، اما تا به امروز که این اتفاق رخ نداده همچنان جای زانتیا در کیلومتر 17 جاده مخصوص خالی است. قیمت زانتیا در زمان خروج از خط تولید سایپا به بالای 32 میلیون تومان رسیده بود.
سایپایی‌ها اما پس از زانتیا، مجبور به وداع با ریو نیز شدند، ریویی که تجربه‌ای ناموفق در خودروسازی کره به حساب می‌آمد و به اصطلاح بازارش نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبه‌رو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد. ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل امسال نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که تا به امروز جایگزینی برای آن پیدا نشده است. شاید این از خوش شانسی ریو بود که وقتی برخی از بازارها این خودرو را پس زدند، بازار ایران با آغوش باز آن را پذیرفت و دوران خوشی را برایش رقم زد. ریو نیز مانند زانتیا تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در جای خود رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب می‌آمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر می‌دیدند. با این حال سایپایی‌ها مجبور شدند به‌رغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند، زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمی‌داد تولید ریو ادامه یابد. آن طور که مسوولان سایپا عنوان کردند، کیاموتورز به عنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کره‌ای نیز سال گذشته با جاده مخصوص وداع کرد. ریو زمانی که از خط تولید خارج شد، قیمت آن به مرز 16 میلیون تومان نیز رسید و این در حالی بود که پیش تر زیر 13میلیون قیمت داشت.


چشم بادامی‌ها

به پارس خودرو برویم، شرکتی که در دو سال گذشته با دو محصول خود وداع کرده است. این شرکت سال گذشته ابتدا با نیسان قشقایی خداحافظی کرد و این در حالی بود که قشقایی چندان فرصت نکرد در جاده مخصوص بماند و بازاری برای خود دست و پا کند. نام این محصول را ژاپنی‌ها با الهام از ایل قشقایی ایران انتخاب کرده بودند و می‌خواستند با این «نام» استقامت و قدرت بالای خودروی خود را به رخ بکشند. پارس خودرویی‌ها، قشقایی را با کلی امید و آرزو وارد خط تولید کردند و می‌خواستند روزهای خوش خود با پاترول و نیسان رونیز را در بازار شاسی بلندها بار دیگر تجربه کنند، اما در نهایت توفیقی به دست نیاورند. مشکل اینجا بود که قطعات قشقایی در انگلستان به تولید می‌رسید و انگلیسی‌ها نیز به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی قطعات لازم را در اختیار پارس خودرو نمی‌گذاشتند و این موضوع سبب شد تولید قشقایی به اصطلاح پا نگیرد. در حال حاضر یک سال و اندی می‌شود که مونتاژ قشقایی در پارس خودرو متوقف شده و با این حساب باید این محصول را نیز جزو وداع‌کنندگان با جاده مخصوص به حساب آورد. از قشقایی که بگذریم، پارس خودرویی‌ها هفته گذشته نیز با یکی از محبوب‌ترین محصولات خود خداحافظی کردند. ماکسیما که یکی از پرمصرف‌ترین و گران‌ترین خودروهای سواری مونتاژ داخل محسوب می‌شود، به دلیل اتمام قرارداد پارس خودرو و نیسان موتورز ژاپن مجبور به ترک جاده مخصوص شد. این چشم بادامی ژاپنی، تیرماه سال 1380 به ایران آمد و بهمن ماه همان سال پارس خودرو مونتاژ آن را آغاز کرد. یکی از نقاط قوت این محصول حجم موتور آن به حساب می‌آمد که 3000 سی سی بود و این موضوع برای مشتریان ایرانی به فاکتور مهمی در خرید ماکسیما تبدیل شد. از آن سو البته مصرف سوخت زیاد نیز یکی از نقاط ضعف ماکسیما بود که با حجم موتور بالای آن ارتباط داشت. پارس خودرویی‌ها در طول حدودا 11 سالی که از ماکسیما پذیرایی کردند، بیش از 27 هزار دستگاه از این خودرو را به مونتاژ رساندند و در این بین سهم مدل اتومات چهار برابر مدل دنده‌ای بوده است. ماکسیما زمانی قیمتی زیر 40 میلیون تومان در بازار خودرو کشور داشت؛ اما حالا از 81 میلیون تومان هم رد شده است. پارس‌خودرو قصد دارد از ظرفیت خالی مانده ماکسیما برای مونتاژ نیسان تیانا استفاده کند.


206 و 207 هم...

اما اگرچه ایران خودرویی‌ها هنوز رسما خروج پژو 206 و 207 را از خط تولید خود تایید نکرده‌اند، اما گفته می‌شود این دو محصول محبوب نیز تقریبا از جاده مخصوص رفته‌اند. به نظر می‌رسد عدم همکاری مناسب پژو با ایران چاره‌ای جز رفتن 206 و 207 پیش پای آبی‌های جاده مخصوص نگذاشته و آنها به‌رغم میل باطنی شايد مجبور به خداحافظی با اين دو خودرو شوند. ايران خودرو قبل از پژو 206، عرضه محصول 205 را آغاز كرد و با توجه به محبوبيت خودروي 206 توليد 205 را متوقف و در سه ماهه دوم سال 1380، محصول 206 را جايگزين آن كرد. 206 خودرویی هاچ‌بک است، اما ایران خودرویی‌ها بعدها مدل صندوقدار آن را نیز طراحی کردند، با این حال پژو اجازه نداد لوگوی ایران خودرو روی این محصول حک شود. نگاهی به بازار خودرو کشور طی چند سال گذشته نشان می‌دهد 206 یکی از پرفروش‌ترین خودروها بوده است. ایران خودرویی‌ها 206 را به محصول شماره یک خود تبدیل کرده بودند، اما مشکلات تامین قطعه که از ابتدای امسال گریبان آنها را گرفت سبب شد تا تیراژ 206 افت شدیدی را تجربه كند. البته گفته می‌شود ایران خودرو قصد دارد مدل صددرصد داخلی این محصول را آذر ماه تولید کند، اما فعلا که جای 206 در جاده مخصوص تقريبا خالی است. پژو 207 نیز داستانی مشابه هموطن‌اش دارد، به نحوی که این خودرو نیز قربانی کمبود قطعه شده و هم‌اکنون تیراژش به صفر رسیده است. ایران خودرو می‌خواهد رانا را جایگزین 206 کند، اما برای جانشین 207 تصمیمی نگرفته است.



سه شنبه 30 / 7 / 1391برچسب:ماکسیما, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

مدیرعامل اسبق پارس خودرو با تایید پایان تولید خودروی ماکسیما روند تولید این خودرو در ایران و دلایل توقف تولیدش را تشریح کرد. هاشم یکه‌زارع در این رابطه اظهار کرد: سال 1379 با انتصاب اینجانب به عنوان مدیرعامل پارس خودرو استراتژی تولید خودروهای لوکس در این شرکت باز تعریف شد.
مدیرعامل اسبق پارس خودرو ادامه داد: با تدوین این استراتژی مذاکراتی با شرکت نیسان برای تولید خودروی ماکسیما که در آن زمان با نام sephiro (سفیرو) در ژاپن تولید می‌شد صورت گرفت. به‌گونه‌ای که پس از مذاکرات طولانی مقرر شد تمام قطعات این خودرو با قیمتی در حد 1000 دلار بیشتر از قیمت زانتیا که در آن زمان در سایپا تولید می‌شد، در اختیار پارس خودرو قرار گیرد. یکه‌زارع افزود: همزمان با تولید ماکسیما در آمریکا خط تولید این خودرو در دو نوع دنده‌ای و اتوماتیک در پارس‌خودرو راه‌اندازی شد، البته پیش‌بینی اولیه آن بود که 50 درصد تولید دنده‌ای و 50 درصد اتومات باشد، اما با توجه به رویکرد خریداران، 80 درصد تولید به ماکسیمای اتومات اختصاص یافت. وی با بیان اینکه برخلاف آنچه که گفته شده حتی یک دستگاه ماکسیما نیز به صورت cbu وارد نشده و این خودرو از ابتدا در ایران تولید شد، خاطرنشان کرد: اولین مشتری ماکسیما نیز مرحوم دکتر عظیمی، اقتصاددان معروف ایرانی بود.
مدیرعامل اسبق پارس خودرو ادامه داد: نکته قابل توجه در تولید ماکسیما این بود که از زمان انعقاد قرارداد تولید ماکسیما در اسفند 79 تا آغاز تولید آن در اسفند 80 تنها یک سال طول کشید در حالی که به طور معمول این روند دو ساله طی می‌شد.
وی افزود: ماکسیما آن زمان تنها خودروی لوکس تولید داخل محسوب می‌شد البته هنوز هم به جز بدنه خودرو که مربوط به یک دهه پیش است، از نظر مشخصات فنی اولین و از نظر ایمنی نیز یکی از ایمن‌ترین خودروهای تولید داخل محسوب می‌شود. یکه‌زارع با بیان اینکه قرارداد پارس خودرو و نیسان در زمینه تولید محصولات نیسان در ایران انحصاری بوده و هیچ شرکت دیگری حق تولید این خودروها را در ایران نداشته و ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر نیز دلیل توقف تولید این خودرو نه پایان قرارداد و برخی تحریم‌های خارجی، بلکه رویکرد خودروسازان بزرگ در برابر تولید خودروهایی با عمر یک دهه است. یکه‌زارع تصریح کرد: طبق قرارداد، شرکت نیسان موظف است که از زمان توقف خط تولید ماکسیما در ایران تا 10 سال آینده قطعات یدکی این خودرو را تامین کند؛ بنابراین خریداران نباید نگرانی از بابت این موضوع داشته باشند.



نسل جدید از مرسدس – بنز e63 amg با موتوری قدرتمندتر و ظاهری جدید سال آینده رونمایی خواهد شد. رقیب آینده خودروهای ب ام و m5 و آئودی rs6 سال آینده و تحت مدل 2014 معرفی خواهد شد.
گمانه زنی ها حاکی از آن است که مرسدس – بنز e63 amg 2014 با سپرهای جلو و عقب جدید ،چراغ های جلو ، چراغ های led و جلو پنجره ای باز طراحی شده و دارای ظاهری بسیار متفاوت خواهد بود.
انتظار می رود مرسدس – بنز e63 amg دارای توانی 550 اسب بخاری باشد و با یک بسته ارتقایی موتور عرضه گردد.
این موتور می تواند شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت e63 amg را از 4.3 ثانیه نسخه فعلی به 3.4 ثانیه برساند.
گمان می رود که نسل جدید این خودرو از سه ماهه سوم سال 2013 وارد خط تولید شود و در نمایشگاه بین المللی اتومبیل فرانکفورت رونمایی گردد.
هنوز جزئیات کامل تری از e63 amg منتشر نشده است.



مجله ماشین – هشتمین سالگردمراسم گردهم آئی اتومبیل های کلاسیک، مدرن، و اسپرت،(کنکورس دی الگانس) که در آمریکا برگزار می شود یک ماه و نیم پیش، یعنی در 14 سپتامبر 2012، با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد. به تازگی تصاویر زیبائی از برگزاری این گردهم آئی در یکی از وب سایت های معتبر خودروئی منتشر شده است، که مشاهده ی برخی از آنها، خالی از لطف نیست.



«مجله ماشین» - سارقی که چهارشنبه اقدام به سرقت وانت «مجله ماشین» کرده بود، توسط ماموران پلیس راه نایین دستگیر شد.
این سارق ساعت 4 صبح روز چهارشنبه 26 مهرماه جاری، وانت «مجله ماشین» را سرقت کرد. بلافاصله با اعلام مشخصات خودرو سرقتی به پلیس آگاهی فاتب، جستجو برای خودرو سرقتی در دستور کار قرار گرفت.
بررسی ها در خصوص این سرقت و فرد متهم به ارتکاب سرقت آغاز شد، تا در همان روز ساعت 21، هنگامی که این فرد قصد عبور از پلیس راه نایین را داشت، توسط ماموران متوقف شد.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، با استعلام شماره پلاک خودرو، مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و ماموران نیز راننده خودرو را جهت بررسی های بیشتر به مقر انتظامی منتقل کردند.
متهم دستگیر شده در بازجویی به سرقت خودرو اعتراف کرد.
در همین راستا، روابط عمومی «مجله ماشین» ضمن پوزش از همه خوانندگان، اعلام کرد: شماره جدید با 2 روز تاخیر ، شنبه در شهرستان ها توزیع خواهد شد.



به گزارش CarXR.ir : نظر به حضور چشمگیر شرکت کنندگان در مسابقه 5 آبان و اعمال تغییرات در روند برگزاری کلاس های مختلف، از کلیه رانندگان درخواست می شود در روز جمعه، 5 آبان ماه، قبل از ساعت 9.5 صبح در محل بوستان ولایت حضور یابند و بدین ترتیب تیم برگزاری را در راستای زمان بندی بهتر یاری نمایند.درب ورودی مسیر پیست درگ پس از ساعت 9.5 بسته خواهد شد و شرکت کنندگانی که پس از ساعت مقرر در محل حضور یابند اجازه ورود به مسیر و شرکت در مسابقه را نخواهند داشت. لازم به ذکر میباشد , رانندگانی که بعد از ساعت 9.5 درمحل بوستان ولایت حضور یابند هزینه ثبت نامشان باز گردانده نخواهد شد.به منظور پیشگیری از بروز ناهماهنگی زمانی، توصیه می شود رانندگانی که برای نخستین بار در مسابقات شرکت می کنند، در روزهای پیش رو ،مسیر حرکت خود به سمت بوستان ولایت را بررسی کرده و با در نظر گرفتن احتمال ترافیک سبک در روز جمعه، برنامه خود را برای حضور به موقع (قبل از ساعت 9.5) در روز مسابقه تنظیم نمایند.استارت کلاس ها در رقابت پنجم آبان ماه برای نخستین بار به صورت ترکیبی انجام می شود و لازم است کلیه رانندگان (به خصوص شرکت کنندگان کلاس های GT و SUPER GT) برای ثبت زمان در اولین دقایق مسابقه آمادگی داشته باشند.



شرکت آپکو تجهیزات سفارشی مخصوص خودرو رانا را به منظور پاسخگویی به نیاز قشر جوانان عرضه می کند.
این شرکت پس از ماه‌ها كار كارشناسي ، تجهيزاتي متناسب با امكانات فني خودرو رانا تعريف و در اختيار مشتريان قرارمی دهد، كه براي نخستين بار كروز كنترل متناسب‌سازي شده با خودرو رانا از جمله اقلام ویژه ای است كه به زودي به صورت انبوه به مشتريان اين خودرو در قالب افترمارکت عرضه خواهد شد
به طور كلي این اقلام سفارشي در پنج دسته کلی تغییرات ظاهری، ایمنی، رفاهی، مسافرتی و تیونینگ عرضه می‌شود كه از جمله این تجهیزات سفارشی می‌توان به رینگ‌های آلیاژی، سانروف، چادر مخصوص خودرو، کويیک‌شیفتر، پایه باربند اسکی،دوربین دید درشب،سنسوردنده عقب، شمع جرقه زنی پایه بلند و فیلتر هوای اسپرت رانا و ... اشاره کرد. اين قطعات تاييدیه های لازم فنی و مهندسی را نیز اخذ نموده است.



شنبه 25 / 7 / 1391برچسب:حراج, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

خودروساز ژاپنی نیسان قراردادی تجاری با سریع‌ترین مرد جهان برای ارائه نسخهٔ های جدیدی از نیسان GT-R بست.کمی دربارهٔ سریع‌ترین مرد جهان بدانید،اوسین بولت (Usain Bolt) متولد 21 اوت سال 1986 در جامائیکا می‌باشد،وی در حال حاضر دارای دو رکورد دوی 100متر و 200 متر المپیک و دارای شش مدال طلای المپیک می‌باشد،اوسین اولین شخصی است که همزمان دارای دو رکورد در رشته دو و میدانی می‌باشد.اما نیسان یک نسخهٔ مخصوص از نیسان GT-R را به بولت اهدا کرد،این خودرو رنگ بسیار زیبایی دارد،داخل این خودرو هم با قطعات طلا تزئین شده است که سبب به وجود آمدن یک طراحی زیبا و برجسته شده است.


 اما بولت این خودروی طلایی را نگه نمی‌دارد،این خودرو در وب‌سایت epay به حراج گذاشته خواهد شد و درآمد حاصل از آن به موسسهٔ خیریهٔ بولت اهدا خواهد شد. درآمد حاصل از این حراج برای ایجاد فرصت‌های فرهنگی و آموزشی برای کودکان و جوانان در کشور جاماییکا صرف خواهد شد.

اما به نظر می‌رسد همکاری بولت و نیسان به اینجا ختم نمی‌شد،زیرا متخصصان نیسان تصمیم دارند که یک GT-R جدید دیگر طراحی کنند که هیچ اطلاعات دیگری از این موضوع منتشر نشده است.
 اوسین بولت جاماییکایی عنوان افتخاری”مدیر هیجان” را به عنوان سفیر تجاری برای نیسان GT-R دریافت کرده است و همکاری نیسان با  اوسین بولت یک بازاریابی جهانی برای نیسان خواهد بود.



با ابلاغ مصوبه کمیته قیمت‌گذاری و اعمال نرخ‌های جدید خودروهای پرتیراژ داخلی، سطح قیمتی خودروهای ارزان قیمت نیز تغییر کرد. در سال‌های اخیر تلقی مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروهای ارزان محصولاتی با سطح قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان بود. البته این تلقی بین مسئولان صنعتی کشور نیز طرفدار داشت؛ به‌گونه‌ای که رییس سابق هیات عامل ایدرو (به عنوان رئیس هیات مدیره ایران خودرو و سایپا) بر برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای ارزان در سطح قیمتی کمتر از 10 میلیون تومان تاکید می‌کرد.
در این میان، در چند ماه اخیر برخی تلاطمات اقتصادی و نوسانات نرخ ارز موجب شد که نرخ‌ بازار‌ آزاد خودروهای ارزان قیمت داخلی به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یابد. حدود 10 روز پیش نیز با مصوبه کمیته قیمت‌گذاری، نرخ‌ تمام خودروهای ارزان داخلی رسما به بیش از 10 میلیون تومان افزایش یافت. البته تنها استثنا در این میان خودروی وانت پیکان است که قیمت رسمی آن اندکی کمتر از 10 میلیون تومان است.
به این ترتیب درحال حاضر خودروهایی با قیمت کمتر از 10 میلیون تومان به نوستالژی مصرف‌کنندگان ایرانی تبدیل شده و به خاطره‌ها پیوسته‌اند؛ به‌گونه‌ای که هم‌اکنون خودروهای با قیمت بین 10 تا 15 میلیون تومان میراث‌دار عنوان خودروهای ارزان قیمت شده‌اند. البته نکته جالب توجه آن است که همین خودروها نیز به قیمت‌های رسمی در نمایندگی‌های فروش خودروسازان یافت نمی‌شوند و قیمت‌های آن‌ها در بازار ‌آزاد تا نزدیکی سطح قیمتی 15 میلیون تومان افزایش یافته است.
در چنین شرایطی رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران معتقد است که گرچه هزینه‌های تولید خودرو در کشور افزایش یافته اما رشد قیمت فروش خودرو بیش از نرخ‌های فعلی خارج از آستانه تحمل مردم خواهد بود.
سیدمحمد جعفری گفت: در شرایط فعلی دولت می‌تواند با جبران بخشی از افزایش هزینه‌های تولید خودرو از یک سو از ضرر و زیان خودروسازان جلوگیری کرده و از سوی دیگر نیز مانع از رشد بیشتر قیمت فروش این محصولات شود.
او تاکید کرد:‌ در حال حاضر نمی‌توان منکر ضرر و زیان تولیدکنندگان قطعه و خودرو در کشور شد. با این حال اگر قرار باشد افزایش هزینه‌های خرید مواد اولیه، حق بیمه، مالیات و دیگر هزینه‌های تولید خودرو منجر به گران شدن قیمت فروش این محصولات شود، مشخص نیست که تا کجا می‌توان به رشد قیمت‌ها ادامه داد.
وی با بیان این که باید سقفی در زمینه رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: درحال حاضر آستانه تحمل مردم در زمینه رشد قیمت این محصولات به سر آمده و افزایش قیمت‌ها بیش از میزان فعلی به ضرر مصرف‌کننده بوده و درنهایت موجب رکود بازار خودرو خواهد شد.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: در حال حاضر با قیمت‌های فعلی نیز مصرف‌کنندگان زیادی حاضر به خرید خودرو نیستند بلکه تعدادی دلال در سراسر کشور هستند که خودروها را بین خود دست به دست کرده و موجب رشد بیشتر قیمت‌های بازار می‌شوند. جعفری افزود: پیش از این عنوان می‌شد که با رشد قیمت رسمی خودرو، فاصله بین این قیمت‌ها با نرخ‌های بازار آزاد از بین خواهد رفت. با این حال تجربه ماه‌های اخیر نشان داده که هرچه قیمت رسمی خودروها افزایش یابد به میزان بیشتری از آن، قیمت بازار آزاد این محصولات افزایش خواهد یافت.
وی با بیان این که دولت می‌تواند با ارائه تسهیلاتی در حوزه‌هایی چون خدمات بیمه‌ای، مالیات، بانک و نرخ ارز هزینه‌های تولید خودرو در کشور را کاهش دهد، تصریح کرد: در شرایط فعلی دولت باید به عنوان نهادی که حرف آخر را در عرصه اقتصاد می‌زند وارد عمل شده و از پتانسیل‌ها و قوای حکومتی خود برای تثبیت بازار خودرو استفاده کند؛ به‌گونه‌ای که هم خودروساز به عنوان یک بنگاه اقتصادی متضرر نشده و هم رشد هزینه‌های تولید به مصرف‌کنندگان منتقل نشود.
قیمت‌های جدید خودروهای پرتیراژ داخلی هفته گذشته به خودروسازان ابلاغ شد. گرچه برخی خودروسازان مدعی بودند که با رشد قیمت‌های رسمی خودرو نرخ بازار آزاد این محصولات کاهش خواهد یافت اما با ابلاغ قیمت‌های رسمی نرخ انواع خودرو در بازار نیز افزایش یافته است.



قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در کیفیت و توسعه محصول گفت: نمونه‌های وانت سمند در دست ساخت بوده و تا چند ماه آینده برای انجام آزمون‌های اولیه آماده می‌شود.
میرجواد سلیمانی اظهار کرد: براساس این نمونه‌ها و پس از انجام فعالیتهای طراحی و تست، قالبهای اصلی و تجهیزات خطوط تولید سمند وانت با استفاده از دانش فنی داخلی، در مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو ساخته خواهد شد.
وی ظرفیت حمل بار وانت سمند را 800 کیلوگرم ذکر کرده و آنرا گزینه مناسبی برای تقاضای بازارخودروهای کار دانست.
قائم مقام ایران خودرو از تنوع موتورهای قابل نصب برروی وانت سمند خبر داد که شامل موتور ملی ef7 پایه گازسوز و بنزینی، موتورهای خانواده xu، موتور دیزل ملی و غیره است.
سلیمانی گفت: با تکیه بر تجارب و دانش فنی طراحی که طی اجرای پروژه‌های متعدد در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید کسب شده، در طراحی وانت سمند روشهایی اتخاذ شده تا ضمن کاهش هزینه‌های اجرائی پروژه، این محصول در کمترین زمان ممکن به تولید انبوه برسد.
وی تصریح کرد: نمونه‌های اولیه این خودرو مورد آزمون قرار خواهد گرفت که پس از حصول اطمینان از تامین اهداف و استانداردهای مصوب ایران، تولید انبوه آن در ایران خودرو آغاز خواهد شد.



متخصصین تیونینگ tj fahrzeugdesin از تبدیل یک دستگاه ب ام و سری یک کوپه به یک 1m کوپه خبر دادند.
همان طور که می دانید تولید 1m کوپه بعد از فروش 6331 دستگاه از آن متوقف شد و بسیاری ار علاقه مندان را از داشتن یک دستگاه از آن ناامید ساخت.
اما شرکت tj fahrzeugdesin با ارائه بسته ارتقایی جدیدی شرایط را برای تبدیل ب ام و و سری یک کوپه به مدل 1m مهیا نمود. در این تیونینگ تلاش شده ظاهر کلی خودرو بهبود یابد و قدرت موتور چهار سیلندر آن بیشتر شود.
متاسفانه هنوز جزئیات دقیق تری از عملکرد و تغییرات ظاهری این خودرو در دسترس نیست.
بایستی یادآوری کرد خودروی ب ام و 1m کوپه تنها در سه رنگ مشکی ،سپید و نارنجی عرضه می شد و مجهز به رینگ های 19 اینچی آلیاژی ،دیفرانسیل m ،طراحی آیرودینامیک dsc و جعبه دنده ای شش سرعته بود.
این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر 2979 سی سی به قدرت 340 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر می باشد.
خودروی ب ام و 1m کوپه می تواند ظرف مدت زمان 4.9 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و به بیشینه سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.



«مجله ماشین» – کمپانی "کیا"، با همکاری دو کمپانی dc entertainment و rides، نسخه ی خاصی از مدل optima sx limited را، که با الهام از شخصیت سینمائی batman تزئین شده، و عواید فروش آن صرف امور خیریه (کمک به مردم محروم آفریقا)، خواهد شد، آماده، و از آن رونمائی کرد.
رینگ های 20 اینچی 5 پره مزین به لوگوی "بت من"، کالیپرهای ترمز ksport، کیت بدنه ی منحصر بفرد، استفاده از چراغهای نئون زرد رنگ در زیر خودرو، استفاده از رنگ مشکی مات به همراه طراحی عکس "بت من" به رنگ piano-black، در قسمت جلو و عقب، و بهره مندی از سیستم اگزوز اسپرت، از جمله ویژگیهای شاخص این خودرو به شمار می روند.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، این خودرو در بخش داخلی نیز، همانند بخش خارجی، دارای ویژگیهای منحصر بفردی است، که از میان شاخص ترین آنها می توان به: استفاده از چرم درجه ی یک به رنگ مشکی و اکسنت های زرد، مزین شدن جداگانه ی تمام صندلی ها، به لوگوی "بت من"، و طراحی بسیار خاص کنسول مرکزی اشاره کرد. حسن ختام اتمام این پروژه، یک دست لباس مخصوص "بت من" است، که درون صندوق بار این خودرو جای گرفته، و به خریدار آن هدیه می شود. شایان توجه است، خودروی مورد بحث، حاصل 40 ساعت کار و تلاش هنرمندان این سه کمپانی است،که طبق اعلام مسئولین "کیا"، اواخر این هفته، در میدان time warner "نیویورک"، و در خلال برگزاری مراسم jla، به نمایش در می آید.
به اطلاع مخاطبین فهیم "مجله ی ماشین" می رساند، مراسم jla، جشنی است که از طرف کمپانیdc entertainment برگزار می شود، و در طی آن، راجع به تمامی قهرمان هائی که توسط این کمپانی خلق شده اند (بت من، زن شگفت انگیز، آکوئا من و ...)، صحبت می شود.



تصاویر بیشتر وویدئو در لینک زیر

www.pedal.ir/ویژه/مازراتی-گرن-توریسمو-وارداتی-در-ایران/

می گویند یکی از قوانین ورود به باشگاه سوپر اسپرت ها شتاب صفرتاصد خودروست که اگر زیر 4.0 ثانیه نباشد چندان تحویلش نمی گیرند! داستان ما با مازراتی گرن توریسموسال 2007 که گرن توریسمو برای نخستین بار راهی بازارهای جهانی شد؛ همه هوادارانش انتظار تقابل آنرا با سایر سوپر اسپرت ها می کشیدند درحالیکه به اعتقاد ما هدف مازراتی از ساخت چنین خودرویی، عرضه یک سوپر اسپرت تمام عیار نبود؛ نگاهی منتقدانه به مدل های سابق مازراتی نشان می دهد که از اواسط دهه هشتاد میلادی تا سال 2004، مدل های این شرکت با آنکه به لحاظ فنی کم و بیش تفاوتی با سایر خودروهای اسپرت مطرح جهان نداشتند اما با لحاظ ظاهری اکثرا از یک چیز رنج می بردند و آن هم بلا تکلیفی ظاهرشان بود.

نداشتن روح ایتالیایی در خودروها یا نزدیکتر شدن زبان طراحی آنها (به ویژه در دهه نود) به خودروهای آلمانی شاید دو نکته مهمی باشند که مازراتی در سال های آغازین هزاره سوم میلادی برای برطرف کردن آن اصرار و پافشاری زیادی داشت. با آمدن نسل پنجم کواتروپرورته در سال 2003 دیگر همه چیز برای یک تحول انقلابی آماده بود؛ پنین فارینا رگ خواب مازراتی را به خوبی پیدا کرد؛ او بود که سال 1948 نخستین اسپایدر مازراتی یعنی مدل A6GCS را طراحی کرد پس بهتر از هر کسی می دانست که مازراتی بدنبال چه چیزی است.

جالب است که از آن سال پنین فارینا در طراحی هیچ کدام از مدل های مازراتی دستی نداشت تا 55 سال بعد که طراحی کواتروپورته نسل پنجم را برعهده گرفت. با استقبال از کواتروپورته، مازراتی به دنبال سومین همکاری خود با پنین فارینا رفت که نهایتا این همکاری در سال 2007 به ثمر نشست و گرن توریسمو به تولید رسید؛ خودرویی که نسبت به مدل های سابق مازراتی بی نهایت زیبا بود و طراحی بی نظیرش همه را به تحسین واداشت.

اما همه این چیزها را که گفتیم مقدمه ویدئوی بسیار جالب و البته قابل تامل زیر است که توسط بخش خبری سیما تهیه شده؛ ویدئویی که به مخاطبانش قصد القا کردن مفاهیمی دارد که به حقایق موجود جامعه 180 درجه در تناقض است؛ با دیدنش چنان برق سه فاز ما را گرفت که تصمیم گرفتیم همین ولتاژ را به شما هم منتقل کنیم!
# آدم اگه زحمت بکشه میتونه ماشین گرون قیمتی هم بخره . . . ؟؟؟ آقای مجری شما را که نمی دانیم ولی ما هم اکنون در شرایطی هستیم که ارزان ترین خودرویمان پراید 12 میلیونی است که بیشتر خانواده ها بعد از سال ها پس انداز، توانایی خرید آنرا پیدا می کنند. حالا این خودروی میلیاردی دقیقا صحبت چندسال زحمت است؟!
# خرید یک خودروی میلیاردی اصولا چه ارتباطی با حاشیه امنیت سرمایه گذاری در ایران دارد؟؟؟ وقتی سرمایه شخصی آنقدر هست که حدود یک میلیارد آنرا فقط برای خودرویش خرج می کند پس از کجا می دانید که مابقی پول خود را در کجا و به چه صورتی سرمایه گذاری کرده؟!
# خبرنگار می گوید: برای خیلی ها رویایی و دست نیافتنیه؛ خودروهای شیک و لوکسی که نظر هرکسی رو به خودش جذب میکنه . . . ما که بالاخره نفهمیدیم حرف آقای مجری را گوش کنیم که می گفت اگر زحمت بکشید می خرید یا باور قلبی آقای خبرنگار را که معتقد است خرید چنین خودرویی در حد یک رویاست؛ آقایان بالاخره ما زحمت بکشیم یا نکشیم؟!
# ماهم با این جمله مالک محترم که: آدم اگه کار کنه میتونه یه ماشین مازراتی یا حتی بهترشم داشته باشه . . . . کاملا موافقیم ولی طبق کنجکاویمان یک سوال هم از ایشان داریم؛ این چه کاری است که فقط ده تا بیست نفر در کشور قادر به انجام آن هستند؟! چرا که مازراتی های وارداتی هم تقریبا همین تعدادند!

# وقتی مجری تحصیلات و کار مالک را پرسید ناخودآگاه به این فکر افتادیم که مثلا چند نفر از دکترین عمران هم اکنون شغلی برای خودشان دارند؟! یا مثلا چند نفر از آنها در 32 سالگی قادر به خرید یک خودروی معمولی هستند چه رسد به خودروی چند صد میلیونی؟! ولی از آنجایی که این سوالات و سوالات دیگر مربوط به وزارتخانه های خاصی می شدند از پی گرفتن رشته افکارمان منصرف شدیم.
# طبق گفته های مالک شتاب صفرتاصد این خودرو 3.0 ثانیه و حداکثر سرعتش 320 کیلومتر برساعت است که احتمالا به خاطر استرس موقع فیلمبرداری این اعداد را گفته! بالاخره همه ما وقتی دچار استرس می شویم ممکن است تصمیمات نادرست یا حرف های اشتباهی بزنیم که کاملا هم منطقی است! برای یادآوری سایر مالکین محترم می گوییم که شتاب صفرتاصد گرن توریسمو معادل 5.2 ثانیه و حداکثر سرعتش 285 کیلومتر برساعت است که اگر مدل گرن توریسموS باشد این اعداد به ترتیب 4.8 ثانیه و 300 کیلومتر برساعت خواهند بود.
# نکته آخری که در این ویدئو جلب توجه می کند، آهنگ پس زمینه آن است که ذهنمان را به جاهای بدی می کشاند! درحالیکه مالک صراحتا اظهار می کند که از خانواده ای عادی است پس تدوینگر این ویدئو چه اصراری داشته تا از این موسیقی استفاده کند؟؟؟! یعنی باور کنیم که فقط بخاطر ایتالیایی بودن این خودروست یا اینکه … !

 



سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید محصولات شرکت کرمان موتور را ابلاغ کرد. قیمت جدید محصولات این شرکت به شرح زیر تعیین شده است:

1- لیفان 520i معادل 18 میلیون و 170 هزار تومان

2- لیفان 620 با موتور 1600 سی‌سی 24 میلیون و 165 هزار و 755 تومان

3- لیفان 620 با موتور 1800 سی‌سی 37 میلیون و 200 هزار تومان

4- جک کلاس a (توجوی) هاچ بک 27 میلیون و 600 هزار تومان

5- جک کلاس a (توجوی) صندوق دار 28 میلیون و 800 هزار تومان



سه شنبه 23 / 7 / 1391برچسب:فورد,حراج, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

برای کلکسیونرها تفاوتی ندارد که چقدر برای چه خودرویی می پردازند؛ وقتی آنها خودرویی پیدا میکنند که در دنیا تک باشد حاضرند هر بهایی برای تصاحب آن بپردازند. یکی از این کلاسیک های کمیاب جهان فورد Model A است که به تازگی راهی حراجی RM شده . . .

حراجی RM با آنکه زیرمجموعه های فعالی در ایالات متحده، انگلستان و آلمان دارد اما ساختمان مرکزی آن در کانادا هم اکنون میزبان این خودروی 109 ساله است. در تمام این سال ها این فورد تنها پنج مالک داشته که اولین آنها شخصی آمریکایی با نام Herbert L. McNary بوده که بیش از پنج دهه این خودرو را در تملک داشته است. این خودرو بعدها (یا به عبارت دیگر برای آخرین بار) در سال 2007 بازسازی شد که طی آن پیشرانه ای مشابه اورجینالش بر روی Model A قرار گرفت و غیر از این هم تغییر دیگری در آن روی نداده است.

نسل اول فورد Model A که توسط خود هنری فورد طراحی شده بود، در سالهای 1903 و 1904 با پیشرانه دو سیلندر به حجم 1668cc راهی بازار شد که تنها 8 اسب بخار قدرت داشت. گیربکس دو دنده ای این خودروی 562 کیلوگرمی می تواند Model A را به حداکثر سرعت 45 کیلومتر برساعت برساند. تنها 1700 دستگاه از این خودرو راهی بازار شد که در ایالات متحده 750 دلار قیمت پایه ای داشت که البته حدس می زنیم برای آن سال ها قیمت فوق العاده بالایی باشد!اما بر روی این خودرو دو آپشن سفارشی هم موجود است که قیمت آنرا به 880 دلار رسانده؛ یکی سقف چرمی آن با قیمت 30 دلار و دیگری صندلی های عقب به همراه درب عقب که به تنهایی 100 دلار هزینه داشته اند. پیش بینی می شود که این خودرو در حراجی RM با قیمتی در حدود 300,000 تا 500,000 دلار به فروش برسد.

تصاویر بیشتر درwww.pedal.ir/فورد/حراج-قدیمی-ترین-فورد-جهان/



متخصصین تیونینگ شرکت eas کالیفرنیا اولین تصاویر و جزئیات سدان ب ام و e90 m3 ارتقا یافته را منتشر کردند.
اگر چه نام کامل این شرکت european auto source می باشد ولی دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیای آمریکا قرار دارد و این یعنی اولین نسخه ب ام و m90m3 ارتقا یافته وارد بازار ایالات متحده می شود.
طبق اعلام eas سدان قدرتمند فوق دارای بدنه ای زرد می باشد و همه قسمت های آن به صورت دستی و مجزا رنگ شده اند.
بر روی بدنه این خودرو باله های اسپرت و قاب آینه های کناری تماما از الیاف کربنی ساخته شده اند.
همچنین سقف e90 m3 ،اسپولیر عقبی و سپر جلوی آن نیز از جنس الیاف کربنی مستحکم و سبک کربنی می باشند.
بر روی موتور این خودرو سامانه سوپر شارژ ess tuning vt2 – 600 نصب شده و جنس اگزوز های آن از فلز تیتانیوم می باشد.
البته تغییراتی نظیر نصب صندلی های جدید و نمایشگرهای جدید میزان سوخت و درجه حرارت روغن بر روی طراحی داخلی کابین نیز صورت گرفته است.
با این حال هنوز جزئیات زیادی از این خودرو در دسترس نیست و اطلاعاتی درباره عملکرد موتور آن موجود نمی باشد.



فرصت را نباید از دست داد! درحالیکه کمتر از 3 ماه از معرفی رسمی CLS شوتینگ بریک بیشتر نمیگذرد، مهندسین برابوس دست به کار شدند تا شرکتشان نخستین تیونری باشد که به سراغ این خودرو می رود . . .

سپر جدید جلو به همراه LEDهای مخصوص روز و رکاب های جانبی و گلگیرها را خوب نگاه کنید چرا که می گویند جدید هستند! اسپویلر زیر سپر جلو نیز از پکیج AMG به عاریت گرفته شده و فقط مختص مدل های CLS 63 AMG است.

رینگ ها نیز از سه مدل P و Q و R مخصوص برابوس و با شش طرح مختلف قابل سفارش هستند که سایز آنها از 17×8.5 اینچ شروع و تا 20×10.5 اینچی ادامه دارند. مشتریان برای رینگ های 20 اینچی خودرویشان می توانند تایرهای کانتیننتال یا پیرلی و یا یوکوهاما را سفارش دهند که همگی آنها در جلو 255 میلیمتری و در عقب 295 میلیمتری هستند. کاهش ارتفاع 35 میلیمتری تعلیق که به لطف فنرهای اسپرت Bilstein بوجود آمده دیگر تغییر ظاهری این CLS خواهد بود.

حال به قسمت فنی می رسیم؛ برابوس برای مدل های CLS 250 CDI از کیت تقویتی خود به نام ECO PowerXtra D4 بهره گرفته که قدرت را با 31 واحد افزایش به 235 اسب بخار و گشتاور را نیز به 560 نیوتن متر رسانده است. برای مدل های CLS 350 CDI نیز از پکیج تقویتی Eco PowerXtra D6S استفاده شده که 308 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور دارد. طبق ادعای برابوس هر کدام از پکیج ها در حداکثر زمانی معادل 45 دقیقه قابل نصب خواهند بود.

برای مدل های CLS 500 نیز قدرت به 493 اسب بخار و گشتاور به 720 نیوتن متر رسیده تا این خودرو براحتی توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 300 کیلومتر برساعت را داشته باشد. برای نسخه های CLS 63 AMG که پیشرانه ای 5.5 لیتری V8 دارند قدرت به 610 اسب بخار و گشتاور به حدود 1000 نیوتن متر افزایش یافته است. شتاب صفرتاصد این مدل 4.2 ثانیه و حداکثر سرعتش 320 کیلومتر برساعت است. برابوس همچنین برای این مدل از پکیج جدید سیستم اگزوز بهره گرفته که صدای تولیدی آن در دو حالت Coming Home و Sport قابل انتخاب است.

در کابین نیز از مواردی همچون پدال ها و پدال شیفترهای آلومینیومی، چرم های Mastik و آلکانترا به همراه تریم فیبرکربنی برای داشبورد و کنسول، استفاده از لوگوی Brabus و نهایتا صفحه کیلومتری جدید که نشانگر سرعت تا 340 یا 400 کیلومتر درجه بندی شده از جمله مهم ترین تغییرات خواهند بود.



سه شنبه 23 / 7 / 1391برچسب:پورشه,, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

بقیه تصاویر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


قیمت تندر ای 2 : 25,000,000 تومان
قیمت مگان : 56,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 13,000,000 تومان
قیمت ویتارا فول : 85,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 81,000,000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 34,200,000 تومان
قیمت 207 اتومات : 40,000,000 تومان
قیمت پژو پارس : 32,500,000 تومان



در هفته‌ای که گذشت افزایش قیمت رسمی خودروهای پرتیراژ داخلی در کنار آغاز نشدن عرضه از سوی خودروسازان تشدید حباب قیمتی این محصولات را به دنبال داشته است.
در اواسط این هفته مصوبه افزایش قیمت حداکثر 20 درصدی خودروهای پرتیراژ داخلی به ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو ابلاغ شد. اگرچه پیش از این دبیر انجمن خودروسازان ایران اظهار کرده بود که افزایش قیمت‌های رسمی موجب رشد عرضه خودرو و کاهش قیمت‌های کاذب بازار خواهد شد اما در عمل اتفاقی که افتاد عکس این تصور بود به‌گونه‌ای که مشتریانی که با چنین تصوری و با هدف خریداری خودرو با قیمت‌های رسمی به نمایندگی‌های فروش خودروسازان بزرگ مراجعه کردند با افزایش بیشتر قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته مواجه شدند. به گفته برخی از نمایندگی‌های فروش، به دلیل آنکه خودروسازان همزمان با رشد قیمت‌های رسمی عرضه نقدی خودرو را آغاز نکرده‌اند قیمت‌های بازار به جای کاهش با افزایش روبرو شده است.
به هر حال در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 131 مدل sl به قیمت حدود 11 میلیون و 500 هزار تومان و سایپا 132 مدل sl نیز قیمت حدود 11 میلیون و 600 هزار تومان عرضه می‌شد که کم و بیش نزدیک به قیمت کارخانه‌ای این خودروها بود. به گفته نمایندگی‌های فروش، شرکت سایپا در روزهای اخیر تعدادی از این خودرو را به صورت نقدی عرضه کرده که موجب تثبیت قیمت این محصولات شده است.
در این هفته قیمت تیبا همچنان افزایش یافت و در برخی از نمایندگی‌های فروش به حدود 16 میلیون و 700 هزار تومان رسید در حالی که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است.
تندر 90 پارس خودرو نیز در حالی در مدل e2 آن به قیمت حدود 22 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شد که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.
برخی نمایندگی‌های فروش نیز مگان 2000 اتوماتیک را به قیمت حدود 57 میلیون تومان عرضه می‌کردند در حالیکه قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است. در این هفته خودروهایی چون تیانا و ماکسیما نیز در بازار موجود نبود.
اما در گروه محصولات ایران خودرو، قیمت پژو 206 تیپ 2 به حدود 25 میلیون و 500 هزار تومان رسید در حالی که قیمت رسمی این خودرو 19 میلیون و 420 هزار تومان تعیین شده است.
خودروی پژو 206 تیپ 6 نیز در حالی در برخی نمایندگی‌های فروش ایران خودرو حدود 40 میلیون تومان قیمت خورده بود که قیمت کارخانه‌ای این خودرو 24 میلیون و 970 هزار تومان است.
در این هفته پژو 206 صندوق‌دار مدل v9 در حالی به قیمتی حدود 37 میلیون تومان به فروش می‌رسید که قیمت رسمی این خودرو 26 میلیون و 370 هزار تومان است. 206 صندوق‌دار در مدل v8 نیز در حالی به قیمت حدود 28 میلیون تومان عرضه می‌شد که قیمت کارخانه‌ای آن 22 میلیون و 690 هزار تومان است.
اما قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز در مدل e1 آن به حدود 21 میلیون تومان و در مدل e2 نیز به حدود 23 میلیون تومان رسید در حالیکه قیمت کارخانه‌ای تندر 90 مدل e1 معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل e2 نیز حدود 21 میلیون تومان تعیین شده است.
در این هفته قیمت پژو 405 به حدود 18 میلیون تومان افزایش یافت در حالیکه قیمت رسمی این خودرو حدود 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو پارس سال نیز در حالی به حدود 25 میلیون تومان رسید که قیمت رسمی آن حدود 23 میلیون تومان است.
سمند نیز در مدل se آن به قیمت حدود 18 میلیون تومان و در مدل lx نیز حدود 21 میلیون تومان عرضه می‌شد. این در حالی است که قیمت رسمی سمند se حدود 17 میلیون و 500 هزار تومان و سمند lx نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان است. برخی از نمایندگی‌های فروش ایران خودرو قیمت سوزوکی گراند ویتارا را نیز حدود 90 میلیون تومان ذکر می‌کردند.
در هفته‌ای که گذشت رشد قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در حالی اتفاق افتاد که کارشناسان این قیمت‌ها را کاذب دانسته و معتقدند که با آغاز عرضه از سوی خودروسازان بزرگ این قیمت‌ها به سرعت کاهش خواهد یافت. البته این قیمت‌ها نسبی بوده و در شرایط عدم عرضه و نبود نظارت‌ها، نمایندگی‌های فروش دو خودروساز قیمت‌های متفاوتی را برای محصولات عنوان می‌کنند.



 «مجله ماشین» – اولین خودروی خبرساز این هفته، نسخه ی کانورتیبل یکی از محبوب ترین ساخته های "فولکس واگن"، یعنی مدل beetle است، که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر، در اتو شو لس آنجلس، به طور رسمی رونمائی شود. ساخت، معرفی، و عرضه ی چنین مدلی، بسیار مورد تحسین و توجه علاقه مندان، خبرنگاران، و نویسندگان خودروئی قرار گرفته است. 

این خبر، توسط وب سایت "مجله ماشین" نیز منتشر شد، که جهت مطالعه ی شرح آن، می توانید روی لینک زیرکلیک نمائید:
 
 
دومین خودروی خبرساز این هفته، سوبارو wrx بود، که عکس هایش هنگام تست، توسط عکاس مجله ی autoweek شکار شد، و به سرعت روی دیگر وب سایت های مرتبط بارگذاری شد. از آنجائی که مسئولین کمپانی "سوبارو"، در مورد این خودروی دو درب تا کنون هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اند، حدس و گمانه زنی ها درباره ی چگونه بودن این خودرو، آغاز شده، و با قوت ادامه دارد! 
سومین خودروی خبرساز این هفته، نسل هفتم فولکس واگن "گلف" بود، که بخاطر زیبائی و محبوبیت ذاتی، در کنار بهینه سازی های همه جانبه که باعث افزایش جذابیت بصری، و کیفیت رانندگی آن شده است، مورد توجه کارشناسان قرار گرفت، و تحسین آنها را بر انگیخت. نسل جدید "گلف"، از یک پیشرانه ی 1.4 لیتری، با 138 اسب بخار قدرت، و 250 نیوتن متر گشتاور، به عنوان تامین کننده ی قوای محرکه، بهره می گیرد.
و اما چهارمین خودروی خبرساز این هفته، فورد gt40 1969 بود، که با قیمت 11 میلیون دلار، در حراج سالیانه ی rm's monterey، به فروش رسید، تا پس از 43 سال، کانون توجهات قرار بگیرد.
شخصیت خبرساز این هفته، قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول وان، "مایکل شوماخر" بود، که با اعلام بازنشست کردن خود، پس از اتمام این سری از مسابقات، توجه علاقه مندان، خبرنگاران و نویسندگان دنیای خودرو را، به خود جلب کرد. گفتنی است، "شوماخر"، 6 سال پیش نیز اعلام بازنشستگی کرده بود، اما ظاهرا این بار قضیه جدی است، و وی از تصمیم خود منصرف نخواهد شد.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، گرد هم آئی 3 دستگاه فورد موستانگ boss 302، شامل مدل های دهه ی 60، 70، و سال 2013، در muskegon-area car show، و خلق لحظات و تصاویر فراموش نشدنی پیش چشم بازدید کنندگان، آغاز شمارش معکوس برای بازگشائی نمایشگاه های اتومبیل "دیترویت" و "لس آنجلس"، ثبت زمان پورشه ی 918 اسپایدر در پیست "نوربرگرینگ" آلمان (7 دقیقه و 14 ثانیه)، و کاهش قیمت نسل جدید رنج روور "ایوک"، از دیگر خبرهای مهم خودروئی این هفته به شمار می روند.
برای مطالعه ی آخرین قسمت این خبر، می توانید روی لینک زیر کلیک نمائید:
 


 شرکت dmc از اجرای برنامه تیونینگ جدیدی برای ارتقای طراحی و قدرت ابر خودروی گرند توریسموی کروک خبر داد. کارشناسان تیونینگ خودرو در شرکت dmc برنامه ارتقایی جدیدی را برای گرن توریسموی کروک در پیش گرفتند و از ارائه بسته ای جدید برای تقویت این خودرو خبر دادند.

طبق گفته کارشناسان این شرکت هم اکنون مازراتی گرن توریسموی کروک به یک پنل ،کاپوت،اسپویلر و سپر جدید مجهز شده است که همگی آن ها از جنس الیاف کربنی می باشند و علی رغم استحکام بسیار بالا وزن چندانی ندارد.
همچنین این ابر خودرو،به یک سامانه تعلیق اسپرت مجهز شده که در کنار تایرهای 255/30 r20 جلو و 305/20 r21 عقب قرار گرفته و ارتفاع آن 30 میلی متر کاهش یافته است.
مازراتی گرن توریسمو کروک ساخت dmc دارای یک موتور 4.7 لیتری v8 است که با قرار گرفتن در کنار یک سوپر شارژ حدود 150 اسب بخار قدرتمند تر از پیش شده و هم اکنون توان آن به 590 اسب بخارمی رسد و بیشینه گشتاور آن در دور موتور 5400 حدود 472 نیوتون متر می باشد،هنوز جزئیات قیمتی این خودرو اعلام نشده است.


دقیقاً دهه 30 میلادی بود که یک ژاپنی نو اندیش به نام کیچیرو تویودا، فکرها و طرح‌های فوق‌العاده ای در زمینهٔ خودرو داشت که مورد استقبال مردم قرار گرفت. پس از گذشت چند سال رویای کیچیرو تویودا به حقیقت پیوست، کارخانهٔ تویوتا وارد زمینهٔ صنعت خودرو شد. تا پیش از آن تویوتا تنها یک کارخانهٔ نساجی بود!

تویوتا در سال1937 میلادی تاسیس شد و هم اکنون با پیشرفت چشمگیرش در 170 کشور حضور دارد و بیش از 200 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است. رئیس شرکت تویوتا گفت: در این 75 سال با 300 هزار نفر کارمند، تنها هدف ما جلب رضایت مردم بوده است. دقیقاً راست می‌گوید، بیشتر مردم با شنیدن نام تویوتا اول از همه یاد مشتری مداری می‌افتند و بعد یاد کیفیت، هندلینگ خوب، نرمی و…

اما آیا هنوز تویوتا طرفدار دارد؟ بله، زیرا به تازگی موسسهٔ ”اینتر برند لیست” ارزشمندترین برندها را اعلام کرده است که تویوتا برای نهمین سال متوالی، به عنوان برترین برند خودروسازی معرفی شده است. تویوتا این رتبه را مدیون اعتبار خودش و تولید خودرو های سبز دانست.

 

لازم به ذکر است که مرسدس بنز و بی‌ام و به ترتیب یازدهم و دوازدهم شدند و دیگر خودروساز ژاپنی، هوندا در رتبهٔ شانزدهم قرار گرفت، فولکس معروف هم رتبهٔ 39 را کسب کرد، شایان ذکر است که سایر خودروسازانی که در بین ۱۰۰ برند برتر قرار گرفته‌اند عبارتند از فورد، آئودی، پورشه، کیا، فراری و هیوندای. در جدول کلی، کوکاکولا در جایگاه اول و شرکت اپل در جایگاه دوم قرار گرفت.
 
تویوتا تا چند سال پیش بزرگ‌ترین خودروساز دنیا بود اما به دلیل مشکلاتی، این رتبه را به جنرال موتورز واگذار کرد، باید ببینیم که دوباره می‌تواند جایگاه خود را پس بگیرد؟

 

 



 شرکت کره ای کیا موتورز به تازگی خودروی جدید سراتو 2013 را در نمایشگاه اتومبیل سانتیاگو 2012 رونمایی کرد.

طبق اعلام شرکت تولید کننده ، کیا سراتو با نام k3 در بازار داخلی شناخته می شود و نام آن در بازار آمریکا سدان فورت است. کیا سراتو 2013 دارای ظاهر جدیدی است و به نظر می رسد که کیا در ساخت آن از سبک طراحی هیوندای الهام گرفته است.
خودروی سراتوی جدید به چراغ های led جلو عقب ،تزئینات کرومی داخل و همین طور رینگ های پنج پره کرومی با کیفیت بالا مجهز شده است. همچنین در طراحی قسمت های داخلی سراتو 2013 تلاش شده از مواد کانلا باکیفیت و از آخرین فناوری روز استفاده شود.
کابین این خودرو فضای بیشتری نسبت به مدل پیشین دارد و شکل داشبورد آن تغییر کرده است هنوز جزئیات زیادی از این خودرو در دسترس نیست اما گفته می شود که مصرف سوخت آن در حدود 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است و مشابه هیوندای الانترا می باشد.
نسخه آمریکایی سراتو – که سدان کیا فورت 2014 نام دارد – ماه آینده و در نسخه های سدان،کوپه و هاچ بک وارد نمایشگاه لس آنجلس می شود.


پنج شنبه 20 / 7 / 1391برچسب:سوپر اسپرت, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

 VDS GT 001 را می توان بعد از Gillet Vertigo، دومین سوپر اسپرت بلژیک دانست؛ خودرویی که توسط Raphael van der Straeten کسیکه سالیان زیادی با موستانگ FR500 GT3 مسابقه داده، به مرحله نهایی تولید رسیده است . . .

پیشرانه V8 این خودرو همچون Gillet Vertigo، از مازراتی قرض گرفته شده که با حجم 4.2 لیتر می تواند 480 اسب بخار قدرت داشته باشد که توسط گیربکس شش سرعته ترتیبی به محور عقب منتقل شود. اگرچه جزییات فنی این خودرو منتشر نشده اما می توان پیش بینی کرد که GT 001 به لطف استفاده گسترده از فیبرکربن در ساخت شاسی و بدنه که وزن خالص آن را به 990 کیلوگرم رسانده است، بسیار سریع باشد. قرارست نسخه مسابقه ای این خودرو با پسوند R نیز به تولید برسد. از GT 001 تنها 22 دستگاه تولید خواهد شد.



پنج شنبه 20 / 7 / 1391برچسب:رینگ, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

وقتی برای اولین بار خودرویی را دیده اید که بعد از توقف هنوز هم پره های رینگ هایش می چرخد، برای چند لحظه ای سازنده اش را به خاطر این ایده ناب تحسین نکردید؟ نــــــه؟! چنین رینگ های که میان حرفه ای ها به اسپین (Spin) یا فلوتر (Floater) معروف هستند، برای نخستین بار توسط کمپانی Davin Wheels در نمایشگاه SEMA معرفی شد که اتفاقا بازخورد بسیار خوبی هم داشت. چلنجری که در این کلیپ کوتاه مشاهده می کنید نیز رینگ های Davin از سری Onyx داشته که 26 اینچی فلوتر هستند؛ به نظر شما پرداخت 1600 دلار برای هرکدام از این رینگ ها ارزش دارد؟!

 

www.pedal.ir/دوج/رینگ-26-اینچ/مشاهدهویدئو در این لینک



مصوبه افزايش حداكثر 20 درصدي قيمت خودروهاي داخلي در شرايطي ابلاغ شده است كه طبق نظر اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو، افزايش قيمت‌ها شامل خودروهاي پيش فروش شده تا تاريخ دوازدهم مهرماه نخواهد شد.

طبق ابلاغيه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان به شركت‌هاي ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو و مديران خودرو، اين شركت‌ها حق ندارند قيمت خودروهايي كه قبل از تاريخ دوازدهم مهرماه (روز برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو و تصويب قيمت‌هاي جديد) پيش فروش كرده‌اند را افزايش دهند. البته اين ابلاغيه شامل خودروهاي پيش فروشي مي‌شود كه در قرارداد آنها قيمت قطعي تحويل خودرو ذكر شده باشد. خودروسازان ملزم شده‌اند خودروهاي پيش فروش شده با قيمت قطعي تا تاريخ دوازدهم مهرماه را با نرخ‌هاي سابقي كه شامل افزايش قيمت‌هاي جديد نمي‌شود، تحويل مشتريان دهند. در مصوبه افزايش قيمت‌‌ها كه به خودروسازان ابلاغ شده، جمله "خودروهاي پيش فروش شده تا تاريخ دوازدهم مهرماه 1391 مي‌بايستي با نرخ‌هاي قبلي عرضه شود" قيد شده است.
در صورت تخلف خودروسازان از اين ابلاغيه مشتريان مي‌توانند شكايت خود را به سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان و سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ارائه كنند.


 

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان قيمت رسمي انواع محصولات ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو و مديران خودرو را ابلاغ كرد. قيمت اين محصولات حداكثر 20 درصد افزايش يافته است.
قيمت‌هاي جديد محصولات اين شركتها كه با تاريخ دوازدهم مهر (روز برگزاري جلسه كميته قيمت‌گذاري خودرو) منتشر شده به شرح زير است:.....
قیمت ها در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 20 / 7 / 1391برچسب:بنز,اس ال,بنز اس ال, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

 کمپانی Fostla که کارش تیونینگ نیست! حوزه فعالیت او بیشتر در تغییرات ظاهری خودروهاست و علاقه اش به استفاده از رنگ های روکش هم حدواندازه ای ندارد . . . .

 
 
Gold Liquid نام این پروژه است که به خاطر رنگ متالیک مات بدنه بوده؛ خودرو موردنظر نیز مرسدس SL55 AMG مدل 2009 میلادی است. کیت بدنه متعلق به Prior Design است که شامل گلگیرهای عضلانی، رکاب ها و سپرهای جلو و عقب جدید می شود. رینگ های جلویی خودرو 10.5×20 و رینگ های عقب 12.5×20 اینچی هستند که به ترتیب با تایرهای 265 و 325 میلیمتری همراه شده انn.
.
به جز کاهش ارتفاع، تغییرات دیگری که توسط Fostla در این SL ایجاد شده عبارتند از: جلوپنجره، دیفیوزر و خروجی های اگزوز با رنگ مشکی براق، رینگ هایی به رنگ زرد با حاشیه های مشکی و نهایتا دودی شدن 5% شیشه ها و چراغ های جلو.
 
پکیج کامل این مرسدس بنز که پیشرانه 5.5 لیتری V8 دست کاری شده تا بتواند 548 اسب بخار قدرت داشته باشد (50 اسب بیشتر از مدل استاندارد) هم اکنون 30,000 یورو (حدود 38,500 دلار) قیمت دارد.

 



 

گران‌قیمت‌ترین خودروی سواری وارد شده به کشور در نیمه نخست 1391 یک دستگاه خودروی پورشه به ارزش گمرکی 257 میلیون تومان بوده است. تحلیل آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که سواري پورشه پانامرا توربو 4800 سی.سی چهار در اس اس 2012 با 210 هزار و 220 دلار معادل دو میلیارد و 577 میلیون ریال گران‌ترین خودروی وارداتی به کشور در شش ماه اول امسال بوده است. 
این خودرو از طریق امارات وارد کشور شده است و در صورتی که هزینه‌های واردات آن شامل 120 درصد تعرفه واردات، هزینه شماره‌گذاری و بیمه و همچنین 50 میلیون تومان به عنوان سود فروشنده این خودرو را در نظر بگیریم، قیمت این خودرو در هنگام تحویل به خریدار حداقل 567 میلیون تومان خواهد بود که البته رسیدن این رقم به 600 میلیون تومان با توجه به نوسان‌های اخیر بازار ارز اتفاق چندان دور از انتظاری نیست. 
چند مدل دیگر پورشه نیز جزو خودروهای وارداتی 200 هزار دلاری به ایران محسوب می شوند. نزدیک‌ترین رقیب پورشه در بین خودروهای گران‌قیمت وارداتی به ایران سواري مرسدس بنز sl500 مدل 2013 ساخت 2012 سفيد به قیمت بیش از 186 هزار دلار است. 
همچنین بعد از انواع و اقسام خودروهای پورشه و بنز، محصولی از شرکت مازراتی نیز با بیش از 150 هزار دلار در رده سوم گران‌قیمت‌ترین برندهای خودروی وارداتی به ایران قرار گرفته است. 
با وجودی که آمار حاکی از کاهش 10 درصدی کل واردات کالا به کشور در نیمه نخست 1391 است، اما واردات خودروهای سواری به کشور در همین مدت با رشد 17 درصدی از نظر تعدادی و 21 درصدی از نظر ارزشی به ترتیب به 19 هزار و 380 دستگاه و 429 میلیون دلار رسید.



 کمیته قیمت‌گذاری خودرو در شرایطی سه‌شنبه گذشته افزایش قیمت محصولات دو شرکت ایران خودرو و سایپا را مصوب کرد که قیمت رانا نیز در جلسه کمیته مذکور تعیین شد. در این جلسه قیمت مصوب رانا 215 میلیون ریال تعیین شده است. حال به گفته مسوولان شرکت ایران خودرو با تعیین قیمت نهایی این خودرو، از 25 مهرماه، تحویل خودروهای ثبت‌نامی با برگزاری مراسمی آغاز خواهد شد.

اگرچه قرار بود از ابتداي ماه جاري تحويل رانا به مشتريان آغاز شود، اما به دليل نهايي نشدن قيمت، عرضه‌ اين خودرو تاكنون به تعويق افتاده بود. 
شرکت ايران‌خودرو در بهار امسال رانا را در دو مرحله با دريافت 10 ميليون تومان پيش‌فروش كرد و قرار بر این بود که مابقي قيمت آن نيز زمان تحويل خودرو از مشتريان، اخذ شود. به اين ترتيب با تعيين قيمت 21 ميليون و 500 هزار تومان، پيش‌خريداران با پرداخت 11 ميليون و 500 هزار تومان ديگر خودروي خود را تحويل خواهند گرفت. به گفته یک مقام آگاه در شرکت ایران‌خودرو قیمت مذکور نهایی است و شامل افزایش قیمت دوباره نخواهد شد.
در همین حین روز گذشته خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع آگاه در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یادآور شد که خودروهای رانایی که تا قبل از 12 مهرماه سال جاری پیش‌فروش شده اند، بايد با همان نرخ قبلی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و تحویل آنان شوند.
پیش از این آخرین قیمت برای خودروی رانا (خردادماه) حدود 15 میلیون تومان اعلام شده بود.
وی همچنین با بیان اینکه سایپا، پارس خودرو و مدیران خودرو براساس مصوبه کمیته خودرو باید افزایش متوسط 18 درصدی را اعمال کرده و سقف 20 درصد را در قیمت‌گذاری خود رعایت کنند، تاکید کرده است که خودروهای پیش‌فروش شده این تولیدکنندگان نیز که تا قبل از 12 مهر ماه پیش فروش آنها قطعی شده است، باید با نرخ قبلی ارائه شوند و قیمت روز ملاک نیست.


 

مدت زمان زیادی است که چری درحال انجام تست های جاده ای برای عرضه لوکس ترین محصول خود در بازار چین است؛ محصولی که از آن به عنوان « طراحی آلمانی ، تکنولوژی ژاپنی » یاد می شود . . .

 

Chery Qoros

 

اما داستان این خودرو به سال 2007 میلادی باز می گردد که طی آن چری زیرمجموعه جدید خود را با نام Chery Quantum در چین تاسیس کرد که البته در سال 2011 نام این کمپانی به Qoros Auto تغییر یافت. سرمایه تاسیس این شرکت ابتدا بصورت 55 به 45 میان دو شرکت چری و شرکت ILCO ؛ بزرگترین شرکت سهامی هولدینگ اسرائیل؛ تقسیم شد اما در سال 2009 این نسبت تبدیل به 50:50 شد و عملا مالکیت آن از دستان چری بیرون آمد.

بعد از معرفی سدان Qoros که هم اکنون با کد CF11 شناخته می شود، نسخه های هاچ بک (CF14)، ون (CF16) و شاسی بلند (CF1X) آن نیز تا قبل از 2018 راهی بازار خواهند شد. برای پیشرانه Qoros نیز فعلا به غیر از موتور 1.6 لیتری بنزینی، موتورهای 1.4 و 1.6 و 2.0 لیتری توربو دیزلی نیز درنظر گرفته شده است. این خودرو قرارست مارس 2013 و در نمایشگاه ژنو رسما رونمایی شود. چری نیز امیدوار است برند جدید Qoros Auto با تولید سالیانه 150 هزار دستگاه بتواند تا سال 2016 بیش از 40 درصد تولیدات Qoros را به بازرهای جهانی و علی الخصوص اروپای غربی صادر کند.

گفتنی است کلمه Qoros از حرف “Q” به عنوان Quality و همچنین کلمه یونانی “khoros” (یا Chorus در انگلیسی) گرفته شده است.



شنبه 18 / 7 / 1391برچسب:بنز, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani



بعدازظهر دیروز دو شرکت ایران خودرو و سایپا، قیمت‌های مصوب کمیته قیمت‌گذاری را اعلام کردند. بر این اساس قیمت محصولات این دو شرکت با استناد به مدارکی که آنها در راستای افزایش هزینه‌ها به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان ارائه کردند، افزایشی در خور توجه دارد.
در همین حال قیمت‌های جدید از دیروز بعدازظهر بر سایت فروش نمایندگی‌های این دو شرکت قرار گرفت. این در شرایطی است که ثبت نام‌کنندگانی که طی دو سه ماهه گذشته در انتظار دریافت خودروي خود بودند نیز باید خودروی مورد نظرشان را با اعمال قیمت‌های جدید تحویل بگیرند.طی ماه‌های گذشته خودروسازان از تحویل خودرو به مشتریان امتناع می‌کردند این در حالی است که شنیده‌ها حکایت از آن داشت شرکت‌های مذکور در انتظار تصمیم کمیته قیمت‌گذاری برای افزایش قیمت‌ها بودند. دوشنبه گذشته کمیته قیمت‌گذاری خودرو با برگزاری جلسه‌ای قیمت‌های جدیدی را به تصویب رساند. هر چند مدیرکل دفتر كالاهاي فلزی و معدني سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان برگزاری این جلسه را رد كرد، اما این کمیته در نهایت با حضور وی تشکیل و قیمت‌های جدید به تصویب رسید. در پایان این جلسه هم به اعضای آن توصیه جدی شده بود که از اطلاع‌رسانی در مورد نتایج جلسه امتناع کنند.در هر صورت، دیروز بعدازظهر سایت فروش نمایندگی‌های دو شرکت، با قیمت‌های جدیدی مواجه شد. هر چند روز گذشته خبرنگار ما نتوانست به سایت فروش خودروسازان دسترسی پیدا کند؛ اما آنچه با پیگیری از شرکت‌های مذکور اطلاع پیدا کرد، قیمت بیشتر خودروها افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کرده اند. به طوری که قیمت ال-90 از 17 میلیون و 700 هزار تومان به 21 میلیون و 600 هزار تومان افزایش يافته است. گرندویتارا نیز با افزایش 10 میلیون تومانی به 74 میلیون تومان رسیده و قیمت جدید 405 نیز 19 میلیون و 100 هزار تومان شده است. به همین ترتیب پارس هم 22 میلیون و 500 هزار تومان از امروز عرضه می‌شود.
قیمت برخی خودروهای داخلی :

قیمت تندر ای 2 : 25,000,000 تومان
قیمت مگان : 56,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 13,000,000 تومان
قیمت ویتارا فول : 85,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 80,000,000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 34,500,000 تومان
قیمت 207 اتومات : 44,000,000 تومان



به منظور ايجاد تنوع سبدسوخت در رانا، پروژه انطباق اين خودرو با خانواده موتور اي.اف در ايران خودرو آغاز شده كه در فاز نخست آن، موتور ئي. اف.7 پايه گاز سوز روي رانا نصب مي‌شود.
ميرجواد سليماني قائم‌مقام مديرعامل ايران خودرو در محصول و كيفيت، با بيان اين مطلب، گفت: براي انطباق موتور ئي. اف. 7 پايه گاز سوز روي رانا تغييراتي در اين خودرو و عمدتا در محفظه موتور آن ايجاد مي‌شود.
وي طراحي مجموعه‌هاي اگزوز، خنک کاري، ورودي هوا، سيستم سوخت رساني (گاز و بنزيني)، کولر، برق و الکترونيک را از جمله تغييرات رانا براي انطباق با موتور ئي. اف. 7 عنوان كرد و گفت: نمونه‌هاي قطعات جديد توليد شده و عمده آزمون‌هاي مرتبط با صحه‌گذاري و تاييد اين خودرو به اتمام رسيده است. سليماني از آغاز هر چه زودتر فعاليت‌هاي مربوط به صنعتي‌سازي اين محصول خبر داد و گفت: با برنامه ريزي به عمل آمده، زمان توليد انبوه اين محصول نيمه اول سال 92 خواهد بود. قائم مقام محصول و كيفيت افزود: در سند پورتفوليوي رانا، به منظور تامين نيازهاي بازار ايران و بازارهاي هدف صادراتي، طراحي و توسعه موتور ef4 سومين موتور از خانواده ef و نصب آن روي رانا در برنامه ايران خودرو قرار گرفته است.
وي مصرف سوخت پايين، قابليت دستيابي به استاندارد آلايندگي روز اروپا يورو 5 و بهره مندي از فناوري روز جهان را از ويژگي‌هاي اين موتور عنوان كرد و افزود: رانا با موتور ئي. اف. 4. قابليت صدور به بازارهاي اروپايي و آسيايي با استانداردهاي بالاي آلودگي و مصرف سوخت را خواهد داشت.سليماني از انجام تمامي فعاليت‌هاي طراحي و توسعه موتور ملي 1400 سي سي و انطباق آن بر روي رانا توسط مهندسان و کارشناسان گروه صنعتي ايران خودرو خبر داد و گفت: با اتمام كارهاي صحه گذاري و تطابق با استانداردهاي لازم، رانا با موتور 1400 سي سي نيز در نيمه دوم سال 92 به توليد خواهد رسيد.قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو تجهيز رانا به موتور ديزل ملي را از ديگر اقدامات براي توسعه سبد سوختي اين خودرو عنوان و اظهار كرد: پس از اتمام طراحي، ساخت، انجام آزمون‌هاي دوام و توليد موتور ديزل ملي efd و عرضه سمند ديزلي به بازار، تجهيز رانا به موتور ديزل ملي efd نيز در آينده نزديک آغاز خواهد شد.وي افزود: نيازمندي‌هاي طراحي موتور ديزل ملي efd براي نصب روي هر دو پلت‌فرم رانا و سورن به طور مشترک در نظر گرفته شده و مراحل جانمايي موتور برروي رانا و آناليزهاي مهندسي در حال انجام است كه پس از آزمون‌هاي لازم، رانا با اين موتور نيز به بازار داخل و بازارهاي صادراتي عرضه مي‌شود.سليماني رانا با موتور ديزل را برخوردار از استاندارد آلايندگي يورو5 دانست و گفت: مصرف سوخت ترکيبي اين محصول حدود پنج ليتر در صد كيلومتر است.
قائم‌مقام محصول و كيفيت ايران خودرو يادآور شد: با توجه به پورتفوليوي محصول رانا در ايران خودرو، موتورهاي tu5، ef7 – cng ، ef4 و efd براي اين خودرو در نظر گرفته شده و فاز رانا با موتور tu5 به مرحله توليد انبوه رسيده است.



چهار شنبه 17 / 7 / 1391برچسب:مسابقه,فرمول1,فرمولا,مسابفه فرمول1, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

پانزدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک در اوزاکای ژاپن با قهرمانی سباستین فتل از تیم ردبول به پایان رسید. فیلیپه ماسا راننده دوم تیم فراری هم در جایگاه دوم قرار گرفت.

اما مکان سوم را راننده ژاپنی تیم سابر بدست آورد. کاومی کوبایاشی در وطن خود با حدود 24 ثانیه اختلاف سوم شد. فرناندو آلونسو، پیشتاز رقابتهای فصل باز هم با بدشانسی تمام از همان دور اول با ترکیدن لاستیک عقب بر اثر برخورد کیمی رایکونن با آن و برخورد به موانع پیست، از دور رقابت خارج شد. این فرصت تاریخی برای رقیب اصلی وی این امکان را فراهم کرد که بتواند فاصله امتیازی خود را با آلونسو به چهار امتیاز کاهش دهد. فرناندو آلونسو از چهار مسابقه اخیر تنها 29 امتیاز کسب کرده و حالا خطر در پشت گوش او و تیم فراری آواز سر می دهد که یک اشتباه دیگر آنها را از قهرمانی دور خواهد کرد.

سباستین وتل و تیم ردبول با تغییراتی در کیت آیرودینامیکی شامل بال عقب جدید، توانستند سرعت بالاتری را تجربه کنند و یک آخر هفته بیاد ماندنی را پشت سر بگذارند.
 مسابقه بعدی یکشنبه آینده در کره و در ادامه تور آسیایی مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک برگذار خواهد شد.

 



مرسدس بنز به علت مشکل فنی که می تواند منجر به آتش سوزی شود و در حین انجام آزمایش تصادف کشف شده حدود 432 دستگاه خودروی مرسدس کلاس sl را فراخوان کرد.
تمامی خودروهای مشمول طرح فراخوان بین نوزدهم دسامبر 2011 و 31 می 2012 تولید شده اند .
در تمامی این خودروها سامانه خنک کننده تهویه ممکن است در اثر ضربه ناشی از تصادف آسیب ببیند و باعث بروز آتش سوزی شود.
مرسدس – بنز اعلام کرده است که آزمایش ضربه فوق به منظور تکرار و شبیه سازی شرایط مختلف در تصادف های سنگین انجام می گیرد. در طی یکی از همین آزمایشات وجود یک ترک کوچک بر روی سامانه خنک کننده که می تواند باعث نشت و ایجاد آتش سوزی شود مشاهده شده است. در صورت بروز چنین نشتی، مایع داخل محفظه خنک کننده بر روی موتور ریخته و هنگام ضربه و یا حتی استارت مشتعل می شود.
مرسدس – بنز آمریکا وعده داده که تمامی خودروهای فوق را بدون دریافت هیچ هزینه ای تعمیر کرده و شلنگ داخل آن را تعویض می نماید.



متخصصین توینینگ abt sport line به تازگی جزئیات نسخه ارتقا یافته خودروی آئودی as3 جدید را اعلام نمودند.
as3 – که هم اکنون آخرین دستاورد abt sport line محسوب می شود – اوایل سال جاری نیز رونمایی شد اما تا همین روز گذشته هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده بود.
به گفته کارشناسان abt sport line ،خودروی as3 به یک جلو پنجره، اسپویلر ، باله های آیرودینامیک ،پخش کننده جریان هوا،اگزوز جدید و رینگ های آلیاژی 18 و 19 اینچی مجهز شده است.
این شرکت توینر در بیانیه ای گفت : اگر تنها یک خودرو با استانداردهای کامل یک محصول لوکس ، در بازار خودروهای کوچک وجود داشته باشد، آن خودروی آئودی as3 است و اگر هدف یافتن بهترین خودرو با طراحی و ظاهر اسپرت باشد بهترین نسخه abt as3 می باشد. آئودی as3 ارتقا یافته دارای یک موتور 1.4 لیتر tfsi است که قابلیت تولید 170 اسب بخار توان را دارد این خودرو با موتورهای 1.0 لیتر 280 اسب بخاری و 2.0 لیتر tdi 180 یا 210 اسب بخاری نیز عرضه می شود.



در حاشیه این جلسه تیم خودروهای تقویت شده آقای ابوالفضل مرادی نیز با نام 4G TUNER به صورت رسمی معرفی شد.

به گزارش CarXR.ir : جمعه گذشته ، مورخ 7.14 جلسه ای با حضور رانندگان مسابقات شتاب کشورمان در باند فرودگاه قلعه مرغی(بوستان ولایت) برگزار شد که با طرح مباحث مهمی همراه بود،نتایج موضوعات مورد بحث در این جلسه و تغییرات در نظر گرفته شده با هدف برگزاری هرچه بهتر مسابقات آینده را در ادامه مطالعه کنید......

بقیه مقاله و تصاویر در ادامه مطلب



ادامه مطلب ...


سه شنبه 16 / 7 / 1391برچسب:کیا,کارنز,کیا کارنز,,ون,سورنتو,2013, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani



قیمت برخی خودروهای داخلی (یکشنبه 16 مهر ماه 1391)

قیمت تندر ای 2 : 25,000,000 تومان
قیمت مگان : 56,000,000 تومان
قیمت پراید 111 : 13,000,000 تومان
قیمت ویتارا فول : 85,000,000 تومان
قیمت ماکسیما : 80,000,000 تومان
قیمت 206 تیپ 6 : 34,500,000 تومان
قیمت 207 اتومات : 44,000,000 تومان
قیمت پژو پارس : 32,000,000 تومان



«مجله ماشین» – تصاویر خودروی جدید کادیلاک، که با کد elr شناخته می شود، و قرار است برای سال 2014، آماده ی ورود به بازار شود، چندی پیش هنگام تست، شکار شد. کارشناسان امیدوارند اوایل سال 2013، از این خودروی 2+2، رونمائی شود.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، کادیلاک elr، در اصل نسخه ی جدید خودروی مفهومی converj است، که سال 2009، در نمایشگاه اتومبیل دیترویت به نمایش در آمد. این خودروی هیبریدی، در بخش فنی، وجوه تشابه بسیاری با شورلت ولت دارد، و قوای محرکه ی آن، توسط مجموعه ای از باطری های لیتیوم-یون t شکل، به همراه یک پیشرانه ی چهار سیلندر تامین خواهد شد. برای اطلاع از جزئیات دقیق فنی خودروی مورد بحث، باید تا اوایل سال آینده صبر کرد.



در حالي كه قيمت‌هاي رسمي انواع محصولات "ام‌وي‌ام" در سامانه رسمي اطلاع‌رساني قيمت‌ها منتشر شده است، بررسي نرخ محصولات شركت مديران خودرو نشان‌دهنده وجود اختلاف هشت ميليون توماني محصولات اين شركت نسبت به قيمت‌هاي رسمي است.
اعضاي كميته قيمت‌گذاري خودرو در جلسه چهارشنبه بيست و پنجم مردادماه امسال با موضوع افزايش پنج درصدي قيمت انواع محصولات ام‌وي‌ام موافقت كردند.
پس از جلسه اين كميته، قيمت انواع محصولات ام‌وي‌ام با احتساب افزايش قيمت صورت گرفته توسط كارشناسان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان محاسبه شده و با ذكر تاريخ و زمان تصويب افزايش قيمت‌ها (بيست و پنجم مردادماه) برروي سامانه رسمي اطلاع‌رساني قيمت‌ها (124) منتشر شده است.
در اين ميان شركت مديران خودرو حدود سه روز پيش (سيزدهم مهر) قيمت فروش انواع محصولات ام‌وي‌ام را برروي سايتش منتشر كرده كه بر اساس آن، قيمت‌هاي درج شده، نسبت به قيمت‌هاي رسمي افزايش نشان مي‌دهند؛ افزايش قيمتي كه در مواردي تا هشت ميليون تومان گران‌‌تر از قيمت‌هاي رسمي منتشر شده در سامانه رسمي اطلاع‌رساني قيمت‌هاست.
مدير شبكه نمايندگي‌هاي شركت مديران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا درباره دليل افزايش قيمت اين محصولات نسبت به نرخ‌هاي رسمي اظهار كرد:‌ فكر مي‌كنم هفته گذشته مجوز افزايش قيمت محصولات ام‌وي‌ام را اخذ كرده‌ايم.
فرزاد صالحي در پاسخ به اينكه چرا اين قيمت‌ها با نرخ‌هاي درج شده برروي سامانه اطلاع‌رساني 124 متفاوت است، تصريح كرد: شايد قيمت‌هاي اين سايت را به روز نكرده‌اند اما قيمت‌هاي ما همان نرخ‌‌هاي رسمي است و بدون مجوز نمي‌توانيم قيمت‌هاي خود را افزايش دهيم.
در اين ميان اين سوال مطرح است كه آيا در حالي كه حدود يك ماه و نيم پيش قيمت رسمي انواع خودروهاي ام‌وي‌ام به طور رسمي افزايش يافته است، در اين فاصله زماني دوباره با افزايش قيمت اين محصولات موافقت شده است؟ آن هم در شرايطي كه پس از جلسه قبلي كميته قيمت‌گذاري خودرو (بيست و پنجم مردادماه) كه در آن با افزايش قيمت محصولات ام‌وي‌ام موافقت شد، اين كميته تنها يك جلسه برگزار كرده كه تاكنون خبري مبني بر بررسي موضوع افزايش قيمت محصولات شركت مديران خودرو در آن منتشر نشده است.
از سوي ديگر بر فرض موافقت سازمان‌هاي مسوول با افزايش مجدد قيمت‌هاي رسمي محصولات ام‌وي‌ام، تا زماني كه قيمت‌هاي جديد برروي سامانه رسمي اعلام قيمت‌ها (124) درج نشده باشد، توليدكنندگان حتي در صورت اخذ مجوز نيز مجاز به افزايش قيمت‌ها نيستند.
اين وضعيت در حالي است كه پيش از اين برخي از كارشناسان بر ضرورت افزايش نظارت سازمان‌هاي مسوول به ويژه سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان بر عملكرد خودروسازان براي ممانعت از بروز نوسان در قيمت خودروهاي داخلي تاكيد داشته و خواستار تشديد نظارت‌ها در اين حوزه شده بودند.

 



بعد از برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها، این سوال بارها مطرح شد که تکلیف خودروهای این اجلاس چه مي‌شود؟ این سوال در شرایطی قابل طرح بود که بیشتر خودروهای اجلاس مذكور از شرکت پارس خودرو تامین شده بود. ماکسیما، تینا و مگان در کنار بنزهای سفارشی در اجلاس غیرمتعهدها برای حمل و نقل سران به‌کار گرفته ‌شد.
بعد از برگزاری اجلاس یکی از دست‌اندرکاران صنعت خودرو در پاسخ به پيگيري‌هاي خبرنگار ما که از تعيين تکلیف نهایی این خودروها پرسش ‌کرد اظهار كرد: خودروهای متعلق به شرکت پارس خودرو تحویل نیروی انتظامی خواهد شد. خبر این دست اندرکار صنعت خودرو خیلی بیراه نبود؛ چرا که بعد از برگزاری اجلاس، حضور مگان‌های پلیس در خیابان‌ها و اتوبان‌هاي شهر پررنگ شد.
در همین حین خبرهایی مبنی بر مزایده گذاشتن این خودروها به گوش مي‌رسید، این در حالی است که به گفته برخی از دست‌اندرکاران اجلاس یاد شده، ظاهرا دولت مي‌خواهد خودروهای مذکور را در ناوگان تشریفات نگهداری کند. اما بشنوید از آخرین خبری که در مورد تکلیف نهایی این خودروها منتشر شده است. ظاهرا شرکت پارس خودرو مزایده‌ای برای فروش خودروهای اجلاس برگزار کرده و قصد دارد خودروهای مذکور را از طریق مزایده به فروش برساند.
شرکت پارس خودرو با فراهم کردن شرایط مساوی برای خریداران این خودروها، حتی شرکت کارکنان و خانواده های آنها در مزایده یاد شده را منع کرده است. هر چند به اعتقاد برخی از کارشناسان خودرو ورود این خودروها مي‌تواند تا حدودی به تعادل بازار کمک کند، اما شرکت پارس خودرو، خودروهای دست دوم دیگری همچون قشقایی، نیوپیکاپ و ال 90 را در لیست این مزایده در کنار خودروهای اجلاس قرار داده است.



نرخ ارز تبدیل به کابوس این روزهای بازار وارداتی‌ها شده است، هرچند طی روز گذشته قیمت دلار کاهش پیدا کرد، اما دلار فعلی هنوز با نرخ مرجع یعنی دلار ۱۲۲۶ تومانی فاصله زیادی دارد و آن‌طور که کارشناسان می‌گویند، بعید هم به نظر می‌رسد این نرخ به حالت گذشته خود بازگردد.
افزایش نرخ ارز اما در حالی اتفاق افتاده است که طبق آمار شش ماهه امسال واردات خودرو 17 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. بر اساس آمار گمرک در نیمه نخست امسال، واردات انواع خودروی سواری به کشور رشدی ۱۷ درصدی داشته است این در حالی است که در آمار پنج ماهه این رشد به 29 درصد رسیده بود؛ بنابراین شهریورماه نسبت به مردادماه واردات خودرو با افتی 12درصدی مواجه بوده است. اما نرخ ارز طی ماه‌های گذشته به‌قدری افزایش پیدا کرده که اگر شخصی برنامه خرید یک خودروی خارجی را داشته باشد باید بهای گزافی بابت خودروی مورد نظر خود بپردازد، هرچند خودروی موردنظر در کشور مبدا، خودرویی معمولی باشد، چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ قیمت. اما شوکی که افزایش نرخ ارز با خود به همراه آورده است،‌ چه تاثیری بر بازار وارداتی‌ها می‌گذارد؟ در این میان برنده‌ها و بازنده‌های بازی‌های نرخ ارز کدام گروه خواهند بود، وارد کنندگان، خودروسازان یا مردم؟
مسلما با افزایش نرخ ارز اتفاقات زیادی در بازار وارداتی‌ها رخ خواهد داد، اگرچه همین حالا هم که در حال خواندن این مطلب هستید بعید نیست این بازار در حال رشد قیمت باشد. اما به عقیده کارشناسان اقتصادی تغییرات نرخ ارز، کاهش شدید واردات خودرو را با خود به همراه خواهد داشت. سعید لیلاز، کارشناس اقتصادی پیش‌بینی می‌کند اتفاقی که به دنبال کاهش واردات رخ خواهد داد گرایش واردکنندگان به سمت خودروهای لوکس است. به این ترتیب تغییری که در بازار شاهد آن خواهیم بود این است که خریداران خودروهای متوسط خارجی از دور بازار حذف خواهند شد. زیرا اگر شخصی تا همین چند وقت پیش قصد خرید یک خودروی ۴۰ یا ۵۰ میلیون تومانی را داشت حالا با این پول‌ها نمی‌تواند صاحب یک خودروی خارجی شود و این به معنای خداحافظی بازار با این دست از مشتری‌ها و همچنین این کلاس از خودروها است. زیرا همزمان با رشد قیمت یک خودروی وارداتی متوسط و با توجه به اینکه دیگر وارداتی زیر ۸۰ یا ۹۰ میلیون نداریم، قدرت خرید مشتری چنین رشدی ندارد.
وی در ادامه تاکید مي‌کند: اتفاقی که در رده بالاترهای بازار رخ می‌دهد درست عکس حالت قبلی است. یعنی در پی حذف خودروهایی با قیمت متوسط و خریداران آنها، خودروهای چند صد میلیونی گران‌تر می‌شوند.
بر همین اساس به عقیده یک واردکننده خودروهای خارجی برای کسی که به دنبال خرید خودرویی ۴۰۰ یا ۵۰۰ میلیون تومانی است فرقی نمی‌کند که دوبرابر قیمت قبلی را هم برای خودروی خود پرداخت کند. به این ترتیب بعد از این شاهد تبدیل شدن خودروهای وارداتی لوکس به سوپر لوکس خواهیم بود که تنها درصد محدودی از مردم، یعنی ثروتمندان جامعه خریدار آن خواهند بود.
اما یکی دیگر از کارشناسان خودرو قبضه شدن بازار توسط خودروهای چینی را از نتایج گران شدن نرخ ارز و کاهش واردات می‌داند. فربد زاوه می‌گوید: در حال حاضر واردکنندگان علاوه بر افزایش هزینه‌های واردات یک معضل دیگر هم دارند که در‌واقع محدودیت‌های بین‌المللی است. بنابراين بسياري از واردكنندگان مجبور هستند از كشورهايي خودرو وارد كنند كه روابط ديپلماتيك خوبي با آنها داريم. يكي از اين كشورها چين است. او در ادامه صحبت‌هایش به کیفیت محصولات وارداتی اشاره می‌کند و می‌گوید: هم اکنون در دنیا محل تولید یک محصول مهم نیست، بلکه کیفیت آن مهم است. او در توضیح بیشتر گفت: چینی بودن یک کالا به معنای بی کیفیت بودن آن نیست، زیرا در چین هم محصولات با کیفیت وجود دارد اما متاسفانه واردکننده ما برای اینکه می‌خواهد پول کمتری پرداخت کند سراغ محصولات ارزان‌تر بازار چین می‌رود که طبیعتا بی کیفیت هم هستند.
وی ادامه مي‌دهد: یکی از دلایل اصلي وفور محصولات چینی در بازار وارداتی‌های ایران هم به نوع روابط دیپلماتیک ایران و چین در شرایط فعلی باز می‌گردد.
زاوه دلیل استقبال مشتری‌ها از وارداتی‌های چینی را هم نبود تنوع در بازار کشور و تکراری شدن خودروهای موجود می‌داند و می‌گوید: مردم به دنبال تنوع هستند و این یک واقعیت است. اما زاوه هم در نهایت عقیده دارد که به دنبال گران شدن ارز، واردات کاهش پیدا خواهد کرد و در عوض واردکنندگان به سمت واردات خودروهای لوکس می‌روند اما با تعدادی محدود.
اما به عقیده یکی از کارشناسان اثرات افزایش نرخ ارز به همین‌جا ختم نمی‌شود.
به عقیده سعید لیلاز اتفاقا کاهش واردات یکی از اثرات مثبت گران شدن ارز در کشور است، زیرا در نهایت منجر به کاهش واردات کالاهایی لوکس نظیر خودروهای خارجی و حفظ ارز می‌شود. لیلاز اعتقاد دارد که در شرایط فعلی ذخیره دلار از اهمیت زیادی برخوردار است. هرچند این کارشناس می‌گوید که با وجود تعرفه فعلی، واردات هنوز سخت نیست و همچنان میل به واردات خودرو با وجود افزایش نرخ ارز باقی است. او در این رابطه می‌گوید: با توجه به افزایش قیمتی که ارز داشته است تاثیر عملی تعرفه ۹۰ درصدی خودرو تبدیل به اثری ۳۰درصدی می‌شود که به صورت طبیعی میل به واردات را کاهش نمی‌دهد. اما با افزایش نرخ ارز طبیعی است که بازار وارداتی‌ها افزایش قیمت شدیدی داشته باشد، زیرا واردکنندگان مجبور هستند با قیمتی بفروشند که بتوانند خودروهای جایگزین را وارد کنند. عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان هم با نظر لیلاز موافق است و می‌گوید: منطقی شدن نرخ ارز خوب است و ما هم با آن موافقیم. زیرا در نهایت این مساله سبب می‌شود که اقبال به تولید داخلی بیشتر شود، زیرا با گران شدن نرخ ارز هم واردات خودرو کاهش پیدا می‌کند و هم واردات قطعات و لوازم یدکی.
محمدرضا نجفی منش در ادامه صحبت‌هایش گفت: با توجه به نرخ ارز تصور ما این است که واردات خودرو کاهش پیدا می‌کند. اما نجفی منش اعتقاد دارد که با تثبیت نرخ تعادلی برای ارز، بهتر است که قیمت‌گذاری خودرو هم آزاد شود و به دست خودروسازان سپرده شود. زیرا با آزاد شدن قیمت‌گذاری، قیمت خودروهای داخلی و خارجی تناسب بیشتری خواهند یافت. او در ادامه صحبت‌هایش در رابطه با تثبیت نرخ ارز گفت: زمانی نرخ ارز ۷ تومان بود که کم کم افزایش پیدا کرد و حالا هم به ۲۹۰۰ تومان رسیده است، این به این معنا است که ما می‌توانیم با این نرخ‌ها کنار بیاییم فقط لازمه این کنار آمدن این نکته است که یک نرخ اعلام شود و به همه گروه‌های کالایی تعلق بگیرد. اما نجفی منش در رابطه با پایین بودن تنوع محصولات در بازار خودروی کشور و تاثیری که کاهش واردات بر این موضوع خواهد گذاشت، گفت: ما در کشور ۱۰۲ نوع خودروی سواری داریم که این میزان تنوع حتی در آلمان هم وجود ندارد.
به این ترتیب به نظر می‌سد با گران شدن نرخ ارز شکاف زیادی در بازار وارداتی‌ها ایجاد شود و خودروهای وارد شده به دو گروه سوپرلوکس‌ها و خودروهای معمولی چینی تبدیل شوند. حال باید منتظر ماند تا واکنش نهایی بازار وارداتی‌ها به گران شدن نرخ ارز مشخص شود و ببینیم به‌رغم افزایش هزینه‌های واردات آمار همچون گذشته رشد واردات را نشان خواهد داد يا کاهش آن را. هرچند تا کنون و بر اساس آمار گمرک رقم ثبت سفارش طی ۵ ماهه ابتدای سال جاری به۵۰ میلیارد دلار رسیده است که رقم جالب توجهی است. اما از آنجایی که معمولا تمام موارد ثبت سفارش شده منجر به واردات نمی‌شوند باید دید که پیش‌بینی کارشناسان تا چه حد درست از آب در می‌آید.
اما روز گذشته خبرگزاری مهر خبری روي تلکس خبری خود قرار داد مبنی بر اینکه طی ۵ماهه ابتدای سال جاری 15هزار و 700 خودروی خارجی به ارزش 341 میلیون دلار به کشور وارد شد که 78 درصد آن با ارز دولتی بوده است که به نظر می‌رسد با خارج شدن وارداتی‌ها از اولویت‌های دریافت ارز دولتی کاهش واردات هر روز جدی‌تر به نظر برسد.
بر اساس آمار در 5 ماهه ابتدایی سال جاری 15هزار و 700 دستگاه خودروی خارجی به ارزش 341 میلیون دلار وارد کشور شده است که 78 درصد از آن با ارز دولتی بوده است. به صورت کلی از سال 89 تاکنون بالغ بر 2 میلیارد دلار واردات خودرو به کشور انجام شده است. تعداد خودروهای وارداتی به کشور هم طی سال گذشته 40 هزار دستگاه بود که ارزش آن 830 میلیون دلار بوده. برای وارد کردن 86 درصد از اين تعداد ارز دولتی استفاده شده بود.



سه شنبه 16 / 7 / 1391برچسب:لکسس,, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

خودروی لکسس es مدل 2013 توانست به تازگی به همراه چند خودروی دیگر امتیاز بالای ایمنی iihs top safety pick را کسب نماید. خودروی جدید لکسوس es جدید ، در هر دو نسخه es350 ،es300h توانست به همراه خودروهای دیگری نظیر آکورا tl ،لینکلن mkz ،هیوندای آزارا،بیوک لاکراس در صدر فهرست ایمن 2012 iihs safety pick قرار بگیرد.
البته طبق آزمایشات انجام شده لکسوس 2013 es نتوانست به دلیل نتایج تقریبا ضعیفش در آزمایش ضربه عقب بهترین و ایمن ترین خودروی این فهرست باشد.
هم اکنون تویوتا آوالون رتبه نخست را در اختیار دارد. بایستی یادآوری کرد لکسس es مدل 2013 طی نمایشگاه سال جاری اتومبیل نیویورک رونمایی شد و بعد از آن در دو نسخه es350 ، es300h وارد بازارهای خارجی شد.
لکسس 2013 es350 دارای یک موتور 3.5 لیتری v6 به توان 268 اسب بخار گشتاور 248 پوند فوت است و به یک جعبه دنده خودکار شش سرعته مجهز می باشد.
نسخه es300h این خودرو دارای یک موتور 200 اسب بخاری پنج سیلندر آتکیسون به ظرفیت 2.5 لیتر است و طبق گزارش اداره حفظ محیط زیست آمریکا در هر صد کیلومتر مصرفی معادل 7.1 و 7.2 لیتر در شهر و جاده دارد.



 

بار دیگر مفتخریم که از یک ایرانی صاحبنام دیگر یاد کنیم ؛ کسی که در بین کارهایش مدل ارزانی دیده نمی شود, برای هر کسی نمی سازد و خاص بودن، بارزترین ویژگی محصولات این کمپانی است. کمپانی که امضایش، فیبر کربن است! پس در هرکجا خودرویی عجیب با ظاهری خاص و پر از قطعات فیبر کربنی دیدید، شک نکنید که ساخته ی کمپانی تیونینگ کوروش منصوری است.

 

کوروش منصوری متولد 1339 در چالوس، موسس کمپانی MANSORY میباشد . او در سال 1989 کمپانی  MPdesign را تاسیس کرد . شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکت‌های معتبر را تامین می‌کرد. اما این برای کوروش کافی نبود! او  تعریف دیگری از تیونینگ داشت. او می گوید شرکتهای مختلف تیونینگ قطعات مورد نیاز را از شرکتهای مختلف تهیه می کنند و روی خودروها سوار میکنند. اما منصوری قطعات مورد نیاز را طبق سلیقه مشتری خود تولید می کند و تنها قطعه ای که تولید نمی کند لاستیک است .

bugatti veyron linea vincero by mansory tuning

او سال 2004 اولین محصول کمپانی خود را رونمایی کرد؛ یک آستون مارتین DB9. درست یکسال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند Mansory، دومین فرزند باز هم از آستون‌مارتین متولد شد اما این‌ بار مدل Vanquish S با یک پوشش مشکی براق به همراه المان‌های زرد و طلایی، ترکیبی که می‌توان آن را سنت طراحی این شرکت خواند. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.

سال ۲۰۰۶ بود که برای اولین‌بار سراغ بنتلی رفت. مدل کانتیننتال GT. از دور چهره تهاجمی‌اش، تغییر ماهیت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان می‌داد. منصوری برای نخستین بار از کیت‌های تقویت پیشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسب‌بخار قدرت شد.
سال ۲۰۰۶، سال پرکاری برای او بود. یک آستون‌مارتین ونتیج هشت سیلندر به اضافه دو بنتلی کانتیننتال GTC و Spur از کارخانه‌اش بیرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. یکی زرد و دیگری تمام مشکی. می‌گویند ایده معلوم بودن کالیپرهای ترمز از پشت رینگ با این خودرو آغاز شده است. او برای بنتلی‌های گفته شده برنامه ویژه‌ای ترتیب داد. فضای کابین آنها را تلفیقی از حس و حال کلاسیک و اسپرت در نظر گرفت.
به ۲۰۰۷ که می‌رسیم، مدل انحصاری با نام Le Mansory به چشم می‌خورد. او توانست مجوز نام‌گذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو نیز همان بنتلی کانتیننتال GT بود که تا بن دندان آرایش شده بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است
او اولین کسی بود که به سراق تیونینگ بوگاتی ویرون رفت , زیرا کسی تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که میتواند این هیولای 1001 اسبی را وحشیتر کند ولی منصوری این کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوری , این بهترین اثر خلق شده توسط کمپانی منصوری است.همچنین در تهران خودمان یک دستگاه پورشه پانامرا و یک پورشه کاین ساخته ی کمپانی منصوری تردد میکند. یکی از سیاست ها جالب منصوری این است که نام مشتریان و قیمت محصولاتش محفوظ است و این باعث شده تا هر نوع مشتری با هر سمت و پیشه ای را به سوی خود جلب کند !
از تیونینگهای دیگر او میتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد . همچنین در نمایشگاه 2012 ژنو کمپانی منصوری با ارائه ی لامبورگینی آونتادور عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.
کوروش منصوری چندی پیش در آبان ماه 1390 برای سخنرانی در هفتمین همایش موتور های درون سوز به تهران آمد و بلافاصله تهران را به مقصد دوبی برای عرضه ی 4 محصول در نمایشگاه بین المللی دوبی ترک کرد. او همچنین در تلاش است که نمایندگی منصوری را در تهران بنا کند و با توجه به اینکه دو برادر آقای منصوری ساکن تهران هستند , بر آن می افزاید.

 

 



دو شنبه 15 / 7 / 1391برچسب:قیمت خودرو, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

به گزارش «دنیای اقتصاد» در حال حاضر خودروسازان به دلیل عدم اعلام قیمت‌های جدید حاضر به عرضه خودرو به بازار نیستند و این موضوع به گرانی‌ها دامن زده است، این درحالیست که نوسان شدید نرخ ارز نیز قیمت بیشتر خودروها اعم از داخلی و خارجی را افزایش داده و کارشناسان با این اوضاع، امیدی به بازگشت آرامش “حداقل در کوتاه‌ مدت” ندارند . . . .


 

هیوندای ix55 ؛ 160 میلیون تومان،

هیوندای ix35 ؛ 115 میلیون تومان،

هیوندای آزرا ؛ 136 میلیون تومان،

هیوندای سوناتا ؛ 100 میلیون تومان،

کیا اسپورتیج ؛ 110 میلیون تومان،

کیا اپتیما ؛ 105 میلیون تومان،

کیا سراتو ؛ 70 میلیون تومان،

تویوتا آریون ؛ 111 میلیون تومان،

تویوتا کرولا ؛ 90 میلیون تومان،

پژو 207i اتومات؛ 44 میلیون تومان،

پژو 206 تیپ 6 ؛ 34.5 میلیون تومان،

پژو 206 تیپ 2 ؛ 24.5 میلیون تومان،

پژو 206 صندوقدار V9 ؛ 34 میلیون تومان،

پژو 206 صندوقدار V8 ؛ 27 میلیون تومان،

پژو پارس اتومات ؛ 32 میلیون تومان،

پژو 405 ؛ 18.2 میلیون تومان،

سوزوکی ویتارا فول ؛ 84 میلیون تومان،

سمند EF7 ؛ 21.5 میلیون تومان،

سایپا تیبا ؛ 15.7 میلیون تومان،

پراید 111 ؛ 13 میلیون تومان،

پراید 131 ؛ 11.7 میلیون تومان،

پراید 132 ؛ 11.2 میلیون تومان،

رنو مگان اتومات ؛ 56 میلیون تومان،

تندر 90 مدل E1 ؛ 22 میلیون تومان،

تندر 90 مدل E2 ؛ 25 میلیون تومان،

نیسان ماکسیما ؛ 80 میلیون تومان،

نیسان تینا ؛ 105 میلیون تومان،



نمایشگاهی که 114 سال قدمت دارد . . . امسال از تاریخ 29 سپتامبر لغایت 14 اکتبر (هشتم الی سیزدهم شهریورماه 91) شاهد رویدادی تاریخی در زمینهٔ صنعت خودرو هستیم، رویدادی که خودروسازان تمام پیشرفت‌های خود را به نمایش می‌گذارند، در این نمایشگاه 35 شرکت خودروسازی شرکت می کنند و بیش از 80 خودرو را به طور رسمی رونمایی کردند، آئودی با رونمایی Crosslane Coupe، لکسس با رونمایی LF-CC Concept، مک لارن با رونمایی P1 Concept، مرسدس بنز با رونمایی sls و b کلاس الکتریکی، نیسان با رونمایی TeRRA، پورشه با رونمایی Sport Turismo Concept، اسمارت با رونمایی forstars Concept، سوزوکی با رونمایی S-Cross و پژو که بیشترین ماشین را رونمایی کرده با دو خودروی 2008 و Onyx Concept نام های خود را بر سر زبان ها انداختند و به تمام مردم جهان نشان دادند که خودروسازی یک دنیای بی انتها است و هیچ محدودیتی ندارد.

برای دستیابی به ویدئو ها و تصاویر به لینک زیر مراجعه کنید

www.pedal.ir/%D9%BE%DA%98%D9%88/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-2012/



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 7623
بازدید ماه : 11889
بازدید کل : 461603
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2